فرهنگ و هنر

گز بالای مالک عمارت جنانی

نایب رئیس شورای اسلامی شهر همدان از اعلام آمادگی شهرداری برای تملک عمارت تاریخی جنانی خبر داد و گفت: قیمت‌های پیشنهاد شده از سوی مالکان این مجموعه نجومی و خارج از توان شهرداری است.

ابراهیم مولوی در گفت‌وگو با پایگاه خبری همدان‌آنلاین در رابطه با سرنوشت این عمارت تاریخی اظهار کرد: با توجه به اینکه این مجموعه، ارزش بسیار بالایی در تاریخ و گذشته شهر همدان دارد شهرداری قصد تملک و خرید آن از مالکان را دارد اما قیمت‌های پیشنهادی از سوی مالکان این مجموعه نجومی بوده و تاکنون رایزنی ها و مذاکره به نتیجه نرسیده است.

وی ادامه داد: با پیگیری میراث فرهنگی و دوستداران تاریخ و تمدن این شهر تاریخی بنا بر این شد که در چند ماه گذشته این سازه مرمت و بازسازی شود اما طی بازدیدی که شورای شهر از این مجموعه داشت به این نتیجه رسیدیم که این تعمیر و مرمت قابل قبول نیست و به پایداری سازه کمکی نمی‌کند.

این عضو شورای شهر تصریح کرد: از این رو شهرداری تصمیم دارد با مذاکره و رایزنی با مالک مجموعه عمارت جنانی را در راستای حفظ و مرمت تملک و آن را احیا کند.

مولوی با با تاکید بر اینکه در صورت نتیجه رایزنی‌های شهرداری با مالکان این مجموعه بودجه مصوبی از سوی شورا برای بازسازی مجموعه در نظر گرفته می شودخاطرنشان کرد: قطعاً سهم عمارت جنانی از بودجه امسال و سال آینده قطعی است.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر همدان در پایان یادآور شد: این مجموعه تاریخی شناسنامه و اصالت همدانی‌ها است که تمام تلاش خود را برای حفظ آن می‌کنیم.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن