فرهنگ و هنر

استان همدان؛ یکی از قطب های پویانمایی کشور

رئیس مجمع نمایندگان استان همدان و نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: در دیدار مجمع نمایندگان و استاندار همدان با صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مهمترین موضوعات و مسائل فرهنگی استان همدان در حوزه رویدادهای فرهنگی و هنری مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.

حجت الاسلام و المسلمین احد آزادیخواه در گفت و گو با پایگاه خبری همدان آنلاین، افزود: در این جلسه علاوه بر لزوم حمایت از فعالیت گروه های فرهنگی و هنری و بیمه تکمیلی هنرمندان، تقویت زیرساخت های فرهنگی استان و چند پروژه و مجتمع فرهنگی شهرستان های همدان مطرح و بر تسریع در روند اجرای پروژه های فرهنگی تاکید شد.

آزادی‌خواه ادامه داد: در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد برنامه‌ها به خوبی پیش می‌رود، اما آنچه در مورد این استان مغفول مانده حوزه ” پویانمایی” است، در این حوزه استان همدان یک قطب است و فعالانی در این حوزه وجود دارند که می‌توانند در انیمیشن، فیلم و سایر بخش‌ها کمک‌های خوبی به کل کشور کنند.

وی اظهارکرد: همچنین چهار شهر همدان، ملایر، نهاوند و کبودرآهنگ از استان همدان بر اساس ارزیابی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان ” شهرخلاق” انتخاب و معرفی شدند.

نماینده مردم ملایر با بیان اینکه از ابتدای مجلس دوزادهم به دنبال نگاه تعاملی و مساله ‌محور با وزرای مختلف دولت هستیم، خاطرنشان کرد: مهم‌ترین مطالبه مردم استان در مورد تفویض اختیارات در حوزه وقف بوده و متاسفانه روند سند زدن برای املاک وقفی با مشکلات زیادی روبه‌رو است.

وی با اشاره به اینکه در حوزه مطبوعات استان، جریان‌سازی خوبی وجود دارد و رسانه‌ها سعی می ‌کنند به آرامش جامعه کمک کنند، گفت: همچنین در حوزه تئاتر نیز ظرفیت‌های خوبی در استان داریم که می‌تواند یک مرجع در حوزه هنر باشد، تقویت این حوزه و به ویژه کمک به جوانان فعال در این حوزه بسیار مهم است.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن