ورزشی

ورزش برای سلامتی و یا بازی با جان مردم ؟

✍🏻آرش یوسفی/روزنامه نگار

💢این روزها با گسترش هرچه بیشتر ویروس کرونا در سطح جهان، ایران و استان همدان شاهد صحبت های چندین و چند باره مسئولین در خصوص خستگی کادر درمان هستیم.

شیوع افسار گسیخته این ویروس در سطح کشور کار را تا بدان جا پیش برد که این بار ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا در اقدامی هماهنگ در تمامی استان های با وضعیت قرمز کرونایی، محدودیت های ویژه ای اعمال کرد.

محدودیت هایی نظیر منع آمد و شد به استان ها، جریمه خودروهایی که استان مبدا خود را ترک کرده باشند و تعطیلی مشاغل گروهای 2، 3 و 4 که استان همدان هم از این قاعده مستثنی نبود و قرار بر اعمال این محدودیت ها از چهارشنبه گذشته شد.

همین چندروز قبل بود که خبر آسمانی شدن دو تن از پرسنل درمان استان همدان قلب تمام هم استانی هایمان را درد آورد.

اما گویا برخی متولیان، ویترین سازی برای خود را مقدم بر سلامت و جان مردم می دانند. 

و اینبار در اقدامی عجیب با وجود اعلام رسمی ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا در خصوص عدم برگزاری هرگونه تجمع، روز گذشته هیئت موتورسواری و اتومبیل رانی استان همدان اقدام به برگزاری مسابقه در این رشته ورزشی کرده است.

سوال اینجاست، چرا باید با وجود شرایط حساس و قرمز کرونایی در استان، اینگونه تجمعات صورت پذیرد ؟

آیا اعمال محدودیت های 10 روزه برای متولیان برگزاری این مسابقه تا این حد سخت بوده است که حاضر به قمار بر سر زندگی جوانان و ورزش دوستان شده اند؟

چه کسی مجوز برگزاری این مسابقه را صادر کرده و چرا تدابیری اتخاذ نشده است تا این مسابقه به زمان دیگری و در شرایط خروج از وضعیت قرمز موکول شود؟

متاسفانه اینگونه اقدامات و عدم رعایت پروتکل های بهداشتی تنها به شیوع هرچه بیشتر این بیماری و در پی آن خستگی بیش از پیش کادر درمان دامن خواهد زد.

امیدواریم متولیان امر و همچنین مسئولین استانی نسبت به پیگیری و ارائه پاسخ مناسب در خصوص چرایی برگزاری این مسابقه در شرایط حساس کنونی اقدام کنند.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن