سلامت و پزشکی

مقاومت بیماران مشکوک به کرونا برای مراجعه به بیمارستان

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا و رئیس مرکز بهداشت استان همدان از درمان خانگی و عدم مراجعه برخی از بیماران مشکوک به کرونا با علائم هشدار دهنده به مراکز درمانی خبرداد.

منوچهر کرمی در گفت‌وگو با پایگاه خبری همدان ‌آنلاین، با بیان اینکه به‌دلیل پیچیده بودن کووید-19، مراجعه سریع و زودهنگام هر فردی با علائم خفیف یا هشدار دهنده به مراکز درمانی الزامی است، مطرح کرد: متاسفانه برخی از افراد مشکوک به کرونا درصورت مشاهده علائم از مراجعه به مراکز درمانی امتناع کرده و نسبت به درمان خانگی اقدام می‌کنند.

وی مراجعه به موقع افراد مشکوک  به مراکز درمانی را الزامی خواند و افزود: درصورت مشاهده علائم هشدار دهنده(تنگی نفس، افزایش تعداد دفعات سرفه کردن و کاهش سطح هوشیاری)  توسط افراد، بدون وقفه باید به مراکز درمانی مراجعه و آزمایشات لازم را انجام دهند؛ لازم به ذکر است مراجعه به موقع این دسته از افراد، در روند بهبودی و درمان این ویروس منحوس بسیار موثر است.

کرمی برپایی بیمارستان صحرایی را تنها در وضعیت بسیار حاد الزامی دانست و تصریح کرد: خوشبختانه هنوز ظرفیت تخت‌های بیمارستانی استان به اتمام نرسیده است؛ لازم به ذکر است برپایی بیمارستان صحرایی تنها در وضعیت بسیار حاد ضروری است این درحالیست که استان 2 مرحله تا رسیدن به این شرایط مخوف فاصله دارد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا و رئیس مرکز بهداشت استان همدان در رابطه با وضعیت آنفولانزای H1N1 در استان نیز مطرح کرد: خوشبختانه براساس بررسی نمونه‌های اخذ شده این نوع ویروس هنوز به استان وارد نشده است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن