اجتماعی

همدانی‌ها نگران نباشید، خون اهدا کنید

مدیرعامل سازمان انتقال خون استان همدان از شهروندان همدانی درخواست کرد تا بدون هیچ نگرانی به سازمان مراجعه و خون اهدا کنند.

دکتر افشین محمدی در گفت‌وگو با پایگاه خبری همدان‌آنلاین، اظهار کرد: فرایند اهدا و انتقال خون در سازمان با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: از نکات مهم بهداشتی می‌توان به تب سنج افراد در درب ورودی سازمان، چیدمان صندلی‌های انتظار با رعایت فاصله اجتماعی، ممنوعیت ورود همراه به سالن خونگیری‌ و استفاده از لوازم بهداشتی و استاندارد اشاره کرد.

محمدی با بیان اینکه اهداکنندگان مستمر نقش مهمی در تامین خون استان دارند افزود: باتوجه به فرا رسیدن فصل سرد و احتمال بروز وضعیت بدتر و وخیم با توجه به بیماری ناشی از کرونا، همشهریان نهایت همکاری را با سازمان انتقال خون داشته باشند.

وی با اشاره به کاهش مصرف واحد‌های خون در مراکز بهداشتی عنوان کرد: در حال حاضر ظرفیت بسیاری ازمراکز درمانی به بیماران کووید_۱۹ اختصاص دارد و به همین علت مصرف خون کاهش یافته است.

مدیرعامل سازمان انتقال خون استان همدان در پایان یادآور شد: بهبودیافتگان کرونا نیز در صورت داشتن شرایط نسبت به اهدای پلاکت به سازمان انتقال خون مراجعه کنند.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن