سلامت و پزشکی

بیماران تالاسمی چشم به راه دارو و‌درمان

مدیر انجمن تالاسمی استان همدان از عدم دسترسی 40 روزه بیماران تالاسمی به برخی از آمپول و قرص‌های موردنیاز این بیماران خبرداد.

محبوبه خضریان در گفت‌وگو با پایگاه خبری همدان‌آنلاین، با اشاره به بروز کمبود خون در سطح کشور، مطرح کرد: خوشبختانه معظل کمبود خون در استان همدان وجود نداشته و از این رو بیماران تالاسمی در این حوزه با مشکلی مواجه نیستند.

وی از بروز مشکللاتی مقطعی برای مبتلایان به بیماری تالاسمی دارای گروه خونی فرعی خبرداد و مطرح کرد: کیت‌های ویژه درمان این افراد چندی پیش از سوی وزارت بهداشت و درمان به استان ارسال شد که همین امر نگرانی‌های موجود در رابطه با این افراد را رفع کرد.

خضریان با اشاره به عدم دسترسی 40 روزه این بیماران به اسکالپ وین تالاسمی، تصریح کرد: این دستگاه ضروری به منظور آهن زدایی در این بیماران، همواره از مهم‌ترین تجهیزات پزشکی است که متاسفانه برای مدت زمان قابل توجهی در دسترس نداشتیم؛ لازم به ذکر است درحال حاضر این وسیله برای بیماران تامین شده و دیگر جای نگرانی وجود ندارد.

مدیر انجمن تالاسمی استان همدان در رابطه با نبود 40 روزه قرص و آمپول‌های خارجی ویژه این بیماران، گفت: این دسته از داروها 40 روز است که وارد کشور نشده اما وزارت بهداشت و درمان طی اقداماتی قول تامین این دسته از داروها را به بیماران داده است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن