فرهنگ و هنر

جایزه قلم هگمتانه به کتاب تاریخ عکاسی در همدان رسید

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان از برگزیده شدن کتاب تاریخ عکاسی در همدان نوشته سمیرا سبزی، به عنوان برگزیده نخستین جایزه قلم هگمتانه(انتخاب کتاب سال استان همدان- آبان 1399) در بخش فرهنگ خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری همدان‌آنلاین، صبح امروز، پنجشنبه 29 آبان ماه، احمدرضا احسانی در آیین جایزه قلم هگمتانه به منظور گرامیداشت کتاب برتر سال  1399 ، مطرح کرد: فرهنگ حوزه ای نیست که تنها یک اداره کل متولی آن باشد و به تنهایی نمی تواند فرهنگ سازی کند؛ کتاب می تواند یکی از محورها و شاخصه‌های مهم توسعه فرهنگی در جامعه باشد.

وی با بیان اینکه بخش کتاب فروشی‌ها باید به عنوان کالای اساسی شناخته و توزیع شود، مطرح کرد: اگر کتاب به عنوان کالای اساسی شناخته شود، بحث تسهیل در دسترسی و قیمت گذاری مناسب باید صورت گیرد؛ هر جامعی که تعداد نشر کتاب و کتابخوان افزایش یابد جامعه توسعه یافته بوده و زیست بهتری را برای زندگی ارائه می دهد.

احسانی با اشاره به اینکه آمارهای زیاد مناسبی در بحث کتابخوانی در سطح کشور وجود ندارد، اظهار کرد: باوجود گستردگی فضای مجازی و انتشار اخبار و مباحث گوناگون در این فضا، باید توجه داشت که این رقیب مهم کتاب همواره اطلاعات درستی را به مخاطب نداده و نمی تواند اطلاعات عمیق، درست و قابل انتقالی را که کتاب در اختیار افراد می گذارد را به مخاطبان خود ارائه دهد.

  مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان توسعه حوزه فرهنگ را عامل مهمی در توسعه سایر حوزه‌ها دانست و افزود: حوزه فرهنگ و هنر همانند آبی است که نمی توان از حرکت آن جلوگیری کرد و تعطیل بردار نیست.

برچسب ها
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن