اجتماعی

از بازرسی میدانی مسئولین تا پلمب واحدهای متخلف در اجرای محدودیت‌های کرونایی

با دستور ستاد ملی مقابله با کرونا مقرر شد از ابتدای آذرماه به مدت دو هفته در سطح کشور محدویت های سخت‌گیرانه ای به منظور مهار “ویروس کرونا” صورت بگیرد، در شهرستان ملایر نیز این محدویت ها اعمال می شود و مسئولان دست به کار شدند تا وضعیت ملایر را از حالت قرمز خارج کنند.

به گزارش پایگاه خبری همدان آنلاین، با تصویب ستاد کنترل و هماهنگی مقابله با بیماری کرونا و همراهی و مساعدت شهرداری ملایر، با نصب بنرهای مختلف محدودیت های ترافیکی و صنفی جدید ستاد در سطح شهر ملایر اطلاع رسانی شد.

طبق آخرین آمار اعلام شده توسط دانشگاه علوم پزشکی همدان، تا یکم آبان ماه با ابتلای 12 بیمار جدید در ملایر شمار مبتلایان به کرونا در این شهرستان به ۱۶۳۲ نفر رسید که هشداردهنده است.

در همین راستا فرماندار ویژه شهرستان ملایر، با همراهی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری، فرمانده انتظامی، فرمانده بسیج سپاه ناحیه ملایر، شماری از مسئولین اجرایی و اصحاب رسانه، ضمن حضور میدانی خود در سطح شهر، بر اجرای محدودیت های جدید صنفی و ترافیکی ابلاغی از سوی ستاد ملی کرونا نظارت کردند.

قدرت الله ولدی در این بازدید میدانی، ضمن یادآوری محدودیت های ترافیکی به صورت صمیمانه، با شماری از سرنشینان خودروهای در حال تردد گفتگو کرد و از ایشان خواست به منظور همراهی با عموم مردم ملایر و رعایت دستورالعمل های بهداشتی، هرچه سریعتر به منازل خود بروند.

دولت برای اصناف تسهیلات حمایتی با سود کم در نظر بگیرد

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت باید تسهیلات حمایتی با سود کم برای اصناف در نظر بگیرد، چراکه در دور قبل تسهیلاتی که به اصناف پرداخت شد با سود ۱۲ درصد بود که استقبال خوبی صورت نگرفت، بنابراین باید تسهیلات مناسبتری به اصناف پرداخت شود.

حجت الاسلام احد آزادیخواه افزود: نقش اصناف به عنوان بزرگترین شبکه وسیع اقتصادی بازار کشور در تصمیمات ستاد کرونا برای اعمال محدودیت ها و تعطیلی ها ویژه و محوری است و شاهد همکاری اصناف در این زمینه بوده ایم.

وی تصریح کرد: اصناف در تعطیلی ها و محدودیت های ساعت کاری، نهایت همکاری را با دولت داشتند و اگر در دیگر بخش مانع برای اجرای مصوبات داشتیم در حوزه اصناف شاهد نقش آفرینی اصناف بودیم.

نماینده مردم ملایر افزود: همکاری و همیاری اصناف در تعطیلی و محدودیت واحدهای صنفی یک فاکتور مثبت است که پابه پای نظام حرکت کرده اند و لازم است دولت نیز در اجرای مصوبات حقوق صنفی را درنظر بگیرد.

آزادیخواه تصریح کرد: نمایندگان مجلس نسبت به خسارت های وارده به اصناف با توجه به اعمال محدودیت ها واقف هستند و می دانیم که بخشی از اصناف مستاجر هستند و اکثرا چک و بدهی دارند و قطعا پیگیر مصوبات و مطالبات اصناف در مجلس شورای اسلامی خواهیم بود.

پلمب یک رستوران متخلف

فرمانده انتظامي ملاير از پلمب يک رستوران متخلف در ملاير خبر داد و گفت: با توجه به شيوع و گسترش بيماري کرونا در شهرستان و اينکه واحدهاي صنفي گروه 1 نبايد فعاليتي طي اين ايام داشته باشند، بنابراین در بازديد مامورين اداره نظارت بر اماکن عمومي از رستوران ها و عدم رعايت ملاحظات بهداشتي توسط اين واحد صنفي طي هماهنگي به عمل آمده با دستگاه قضائي اين واحد رستوراني پلمب شد.

سرهنگ پاسدار محمد باقر سلگي افزود: طي بازرسي از اين مکان تعداد 14 دستگاه قليان و يک قبضه سلاح سرد کشف و يک متهم دستگير و به مراجع قضائي تحیول شد.

وی تصریح کرد: شدت عمل در اجراي صحيح بخشنامه ها و ملاحظات بهداشتي از سوي مامورين اداره نظارت بر اماکن عمومي به دلیل اهميت داشتن جان مردم در شرايط اپيدمي شدن اين ويروس مخرب است.

گفتنی است؛ همچنین صبح امروز، یک واحد فروشگاهی به دلیل تخلف در رعایت تعطیلی واحدهای صنفی و محدودیت های جدید کرونایی ابلاغی، با هماهنگی و دستور مقام قضایی برای مدت 15 روز پلمب شد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن