اجتماعی

کینه‌توزی پسرعمو کار دست دخترعمو داد

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان همدان از انتشار تصاویر شخصی دخترعمو توسط پسرعموی جوانش خبر داد و گفت: با شکایت شاکی و پیگیری پلیس فتا، متهم دستگیر شد.

سرهنگ فیروز سرخوش‌نهاد در گفت‌وگو با پایگاه خبری همدان‌آنلاین، با اعلام این خبر بیان کرد: با مراجعه دختر جوانی به پلیس فتا و شکایت وی مبنی بر انتشار تصاویر شخصی او درفضای مجازی اینستاگرام، رسیدگی به موضوع شکایت در دستورکار پلیس قرار گرفت.

وی ادامه داد: پس از اقدامات فنی و پلیسی، متهم که پسرعموی شاکیه بود، شناسایی و با کسب مجوز قضایی دستگیر شد.

سرهنگ سرخوش‌نهاد عنوان کرد: در فرایند بازجویی، متهم پس از اعتراف به اقدام مجرمانه، انگیزه این عمل را اختلافات خانوادگی و کینه توزی از عموی خود اعلام کرد.

وی تصریح کرد: این پسرعموی جوان با ساختن حساب کاربری جعلی، تصاویر شخصی دخترعموی خود را با درج عناوین مستهجن در صفحه اینستاگرام  و در منظر عموم قرار می‌داد.

سرهنگ سرخوش با اشاره به اینکه این اقدام مجرمانه موجب هتک حیثیت فرد شاکی شده است اظهار کرد: انتشار هرگونه اطلاعات شخصی افراد در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، بنابر قانون جرم محسوب شده و قانوگذار برای آن مجازات تعیین کرده است.

رئیس پلیس فتای استان همدان در پایان توصیه کرد: شهروندان به هیچ وجه تصاویر شخصی خود را حتی در اختیار اقوام و بستگان درجه یک هم قرار ندهند چرا که در عصر جدید و با پیشرفت روزافزون فناوری، افراد به راحتی می‌توانند در فضای مجازی موجب هتک حیثیت و آبروی اشخاص شوند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن