اجتماعیسلامت و پزشکی

ارسال کیت ایرانی تشخیص فوری کرونا تا هفته آینده

مدیر اداره امور آزمایشگاه‌ دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا همدان از ارسال کیت‌های تشخیص فوری کرونا تا هفته آینده به استان خبرداد.

ابراهیم دانشیار در گفت‌وگو با پایگاه خبری همدان ‌آنلاین، با اشاره به آغاز خط تولید کیت‌های تشخیص فوری کرونا، مطرح کرد: از چندی پیش، دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا همدان درخواست دریافت کیت‌ تشخیص فوری کرونا را به وزارت بهداشت و درمان ارسال کرده و احتمالا تا هفته آینده این کیت به آزمایشگاه‌های مورد نظرارسال خواهد شد.

وی در رابطه با تفاوت کیت تشخیص فوری کرونا با تست پی سی ار، مطرح کرد: این کیت‌ها حساسیت بالاتری را نسبت به تست مولکولی یا همان پی سی ار دارا هستند؛ تست‌های پی سی ار منفی 14 را ندارد این بدان معناست که گاها امکان دارد فردی که به کووید-19 مبتلا شده در این تست به عنوان فرد سالم شناسایی شود؛ این درحالیست که حساسیت بالای این کیت‌ها بدین گونه نبوده و دقیق تر است.

دانشیار تنها آزمایشگاه‌های تحت پوشش معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا را مجاز به دریافت کیت تشخیص فوری دانست و افزود: هزینه این کیت ها هنوز اعلام نشده است اما در آزمایشکاه‌های خصوصی قیمت انجام این کیت برای هرفرد 200 هزار تومان برآورد شده است.

گفتنی است سه شنبه مورخ 8/27در مراسمی، خط تولید کیت‌های تشخیص فوری کرونا در مجموعه دارویی ستاد اجرایی به بهره‌برداری رسید و ایران را در جمع 3 کشور دارای دانش و فناوری تولید این کیت‌ها در جهان قرار داد

برچسب ها
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن