اجتماعی

46 واحد مسکونی، سهمیه معلولان استان در کشور

معاون مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی استان همدان از افتتاح 46 واحد مسکونی ویژه خانواده‌های داری 1 تا 2 معلول خبرداد.

حمیدالله فارسی در گفت و گو با پایگاه خبری همدان‌آنلاین، با اشاره به روز جهانی معمولین و افتتاح 1943 واحد مسکونی ویژه معلولین در هفته پیش رو، مطرح کرد: سهمیه استان از این تعداد، 46 واحد مسکونی ویژه خانواده‌های دارای 1 تا 2 معلول است.

وی با اشاره به وجود تعدادی از معلولان در پوشت نوبت دریافت مسکن، اظهار کرد: برخی از معلولان به دلیل نقض در کارهای ابتدایی همانند نداشتن زمین و یا عدم اخذ پروانه ساخت از ادامه دار شدن روند ساخت مسکن خود بازمانده و در این لیست قرار ندارند.

وی با بیان اینکه ایجاد اشتغال درقالب وام‌های اشتغال زایی و ساخت واحدهای مسکونی طی سالیان گذشته ازجمله حمایت‌های بهزیستی برای معیشت معلولان کشور بوده است، عنوان کرد: در سالجاری 1300 نفر از معلولین توانستند بادریافت وا‌های مربوط به اشتغالزایی براساس تبصره ماده 16 در قانون مربوطه از تسهیلات بهزیستی بهره‌مند شوند.

وی ادامه داد: تعهد سازمان بهزیستی استان همدان از ابتدا تا انتهای سال 99، ایجاد اشتغال برای 1908 نفر با بودجه 70 میلیارد تومانی بوده که تا امروز توانسته با جذب 40 میلیارد تومان از این بودجه، برای 1300 نفر از معلولان فرصت شغلی فراهم کند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن