سلامت و پزشکی

علاقه شدید کرونا به مغز

یک متخصص مغز و اعصاب در رابطه با تاثیر کرونا بر روی عملکرد مغز گفت: ویروس کویید_19 یک بیماری مولتی سیستم است که می‌تواند عوارض‌های جبران ناپذیری را بر روی عملکرد مغر داشته باشد.

دکتر مسعود غیاثیان در گفت‌وگو با پایگاه خبری همدان‌آنلاین، تصریح کرد: ویروس کرونا علاقه شدیدی به مغز دارد که می‌تواند حس بویایی و چشایی فرد مبتلا را مختل کند و یا موجب سردردهای شدید در ناحیه سر شود.

وی با اشاره به اینکه سردرد یکی از علائم شایع تاثیر کرونا بر روی مغز است عنوان کرد: علائم تب و سردرد به تنهایی می‌تواند از نشانه‌های فرد مبتلا به کرونا باشد که تست کووید_ 19 بسیاری از مراجعین با تنها نشانه‌ای چون سردرد، مثبت شده است.

غیاثیان توضیح داد: از دیگر عوارض کرونا بر روی مغز می‌توان به تشنج افراد اشاره کرد که بخشی از سیستم اعصاب و مغز را مختل می‌کند.

وی مطرح کرد: ممکن است در دوره نقاهت فرد مبتلا، عوارضی بروز دهد که تا پایان عمر گریبانگیر افراد شود و می‌توان از این عوارض به تشنج فرد اشاره کرد که جبران ناپذیر بوده و بخشی از مغز را مختل می‌شود.

غیاثیان در پایان با بیان اینکه گیجی، خستگی، و عدم هوشیاری مناسب از دیگر عوامل مهم عوارض کرونا در دوره نقاهت است افزود: اختلال حس بویایی و چشایی در دوره نقاهت نیز می‌تواند ماندگار باشد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن