اجتماعی

شیوه جدید نظارت بر کمپ‌های ترک اعتیاد

مدیرکل بهزیستی استان همدان از خدمت رسانی شلتر(مراکز کاهش آسیب) به میانگین ۴۰ تا ۵۰ نفر از بانوان در معرض آسیب خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری همدان‌آنلاین، صبح امروز، دوشنبه ۱۷ آذرماه، مهدی دیناری در نشست خبری با اصحاب رسانه، با اشاره به خدمت رسانی شلتر ویژه بانوان در معرض آسیب، گفت: فضای فیزیکی این مکان ایراداتی دارد بنابراین تلاش می‌کنیم شلتر را به ساختمان مناسب‌تری منتقل کنیم؛ تعداد خانم‌هایی که در این مرکز حضور دارند به صورت میانگین در فصول گرم سال ۱۲ و در فصول سرد سال بین ۴۰ تا ۵۰ نفر هستند.

وی از نوع جدید نظارت‌ها بر ۶۰۰ مرکز تحت پوشش بهزیستی در غالب IT یا نظارت آنلاین خبرداد و افزود: زین پس تمام مراکز تحت پوشش به ویژه مراکز کمپ اعتیاد به وسیله IT تحت نظارت دقیق و شبانه روزی قرار دارند؛ لازم به ذکر است اولین قدم در این ماجرا، شناسنامه دار کردن مراکز تحت پوشش بود که از ۱۰ روز گذشته این اقدام به وقوع پیوسته است.

دیناری با بیان اینکه حدود ۱۰ درصد افراد جامعه دارای معلولیت هستند و سایر ارگان‌ها نیز برای کمک رسانی به این افراد باید در کنار بهزیستی باشند، اظهار کرد: ۴۵ هزار و ۵۳۰ نفر در استان همدان دارای معلولیت هستند و سازمان بهزیستی متولی اصلی معیشت این افراد است.

وی ادامه داد: درحال حاضر ۲۰ هزار معلول جسمی-حرکتی، ۱۵ هزار و ۲۳۷ معلول متوسط، ۱۰ هزار و ۷۳۰ معلول ذهنی و ۹هزار معلول خفیف در استان وجود دارند.

مدیرکل بهزیستی استان همدان با تاکید براینکه نیاز کامل معلولان در هیچ‌نقطه‌ای از جهان معلولین با بودجه دولت‌ها رفع نمی،شود، اظهار کرد: برخی نسبت به مبلغ مستمری این افراد انتقادهایی دارند اما این مبلغ یک کمک دولتی است، توسط دولت مصوب و مستقیم به حساب فرد معلول ریخته می شود، متمرکز شده و دست استان‌ها نیست در ضمن کمک هایی هم وجود دارد که از استان و توسط مشارکت‌های مردمی تأمین می‌شود.

برچسب ها
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن