اجتماعی

۱۴۰۰، اتفاق خاصی نخواهد افتاد

معاون امور توانبخشی اداره‌کل بهزیستی استان همدان در رابطه با بودجه بهزیستی در سال آینده، گفت: باوجود ردیف بودجه پیشنهادی دولت ویژه این سازمان، باید گفت که سال آینده عملا اتفاق خاصی برای سازمان بهزیستی نخواهد افتاد.

به گزارش پایگاه خبری همدان‌آنلاین، سیاووش رهبر صبح دوشنبه‌، ۱۷ آذرماه در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه براساس برآورد مسئولان مربوطه، سازمان بهزیستی کشور برای انجام کامل وظایف خود در سال ۱۴۰۰ نیازمند ۴۰ هزار میلیارد تومان بودجه است، مطرح کرد: بودجه سازمان بهزیستی برای سال آینده هزار میلیارد درنظر گرفته شده است؛ کمبود ۳۹ هزار میلیارد تومانی در این سازمان نشان از رخ ندادن اتفاقاتی خوب و اثر گذار را دارد.

وی با اشاره به اینکه مراکز شبانه روزی تحت پوش بهزیستی ۱۴۰۰ نفر ظرفیت دارد، اظهار کرد: در حال حاضر ۱۲۰۰ نفر در این مراکز اقامت دارند اما در حال حاضر با حجم زیادی درخواست مبنی بر اقامت در این مراکز مواجه هستیم.

رهبر ادامه داد: بنابراین از هم استانی ها درخواست داریم اگر شرایط نگهداری از افراد دارای معلولیت یا سالمندان را دارند فعلاً در شرایط شیوع کرونا این افراد را نزد خود نگهداری کنند.

رهبر با بیان اینکه معلولان مظلوم ترین گروه تحت حمایت سازمان بهزیستی هستند، تصریح کرد: در بحث مناسب سازی رسانه ها باید ورود کنند و مطالبه‌گر این مسئله باشند. قانون جامع حمایت از افراد دارای معلولیت حسن ختام کمک به این افراد است که ۹۰ درصد مشکل افراد دارای معلولیت را حل می‌کند اما متأسفانه ضمانت اجرا ندارد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن