سلامت و پزشکی

برای جنگ با کرونا از وزن خود مراقبت کنید

یک کارشناس ارشد تغذیه و رژیم درمانی نگهداری وزن را یکی از روش‌های تقویت سیستم ایمنی دانست.

علی محمدی منش در گفت و گو با پایگاه خبری همدان‌آنلاین، اولین نکته مصرف کافی غذا را برای نگهداری وزن دانست و بیان کرد:  کاهش وزن در این دوره می تواند تا حدودی سیستم ایمنی را تضعیف کند؛ لازم به ذکر است در افراد مبتلا به اضافه وزن و چاقی اگر روند کاهش وزن، با مراعات اصول و زیر نظر متخصصین تغذیه صورت بگیرد مشکلی ایجاد نخواهد شد.

وی با بیان اینکه منبع اصلی تامین کالری، گروه نان و غلات هستند، عنوان کرد: جهت تامین پروتئین، باید روزانه حداقل 3 تا 5 قوطی کبریت گوشت قرمز یا سفید را در برنامه غذایی خود قرار دهیم؛ همچنین توصیه می‌شود اگر مشکل چربی خون و کبد چرب ندارید هر روز یک عدد تخم مرغ بشکل آب پز یا سرخ شده کم چرب در وعده های اصلی یا میان وعده‌ها میل کنید.

محمدی منش با تاکید بر مصرف منابع فیبری و انواع میوه و سبزی، افزود: حداقل در هر وعده غذایی یک بشقاب میوه خوری سبزی یا سالاد و در طول شبانه روز 400 گرم میوه تازه، برای هر فرد بزرگسال در نظر گرفته شود؛ لازم به ذکر است تازگی میوه و سبزی، باعث می‌شود تا ویتامین بیشتری داشته باشند.

وی ادامه داد: مصرف یک روز در میان قرص‌های زینک و ویتامین ث هم توصیه می‌شود؛ البته مصرف زینک برای کسانی که به تازگی داروهای حاوی روی استفاده کرده‌اند باید با نظر پزشک یا متخصص تغذیه صورت گیرد؛ شایان ذکر است مصرف قرص ویتامین ث اثر خوبی داشته و به‌جز افراد مبتلا به سنگ کلیه اگزالاتی، در افراد سالم منعی نداشته و تا دو ماه پشت سر هم قابل مصرف روزانه است.

این کارشناس ارشد تغذیه و رژیم درمانی نگهداری اضافه کرد: اگر میوه به اندازه گفته شده مصرف شود، اصلا نیازی به دریافت مکمل ویتامین ث نداریم؛ در مورد روغن، توصیه‌ی ما به مصرف غذاهای کم تا متوسط چربی هستش و بهتره در صورت امکان، از روغن کنجد یا زیتون استفاده شود.

برچسب ها
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا
بستن