سلامت و پزشکی

تست کرونا، بدون تغییر قیمت

مدیر اداره امور آزمایشگاه‌ دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا همدان از عدم ابلاغ کاهش قیمت تست کووید-19 در بخش خصوصی به استان خبر داد.

ابراهیم دانشیار در گفت‌وگو با پایگاه خبری همدان ‌آنلاین، با اشاره به نامه دبیر و رئیس شورای عالی بیمه سلامت مبنی بر کاهش 50 درصدی قیمت کیت تشخیص کووید- ۱۹ و تعرفه نهایی تشخیص آزمایشگاهی کرونا در بخش خصوصی در 4 روز گذشته، مطرح کرد: هنوز ابلاغیه‌ای از وزارت بهداشت و درمان به استان مبنی بر کاهش قیمت تست pcr در بخش خصوصی ارسال نشده است.

وی ادامه داد: درحال حاضر قیمت تستpcr در بخش خصوصی  همانند ماه‌های گذشته  586 هزار تومان بوده و هنوز تصمیمی برای کاهش 50 درصدی آن در استان صورت نگرفته است.

دانشیار از ورود کیت‌های تشخیص سریع کووید-19 ایرانی به استان نیز خبرداد و افزود: درحال حاضر این گونه از کیت‌ها تنها در بخش دولتی وجود داشته و اجازه استفاده در آزمایشگاه‌های بخش خصوصی صادر نشده است.

مدیر اداره امور آزمایشگاه‌ دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا همدان در رابطه با میزان آزمایش‌های اخذ شده کووید-19 در آزمایشگاه‌های مجاز استان، گفت: برخلاف استان‌های دیگر، همدان از نظر تعداد آزمایش‌های اخذ شده در هفته‌های اخیر، روند ثابتی را داشته که کاهش بار بیماری یکی از علل‌های این رویداد است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن