سلامت و پزشکی

مشکلات پنهان شده در هیاهوی وعده‌ها

با گذشت حدود یکسال از حضور بی رحمانه و مرگبار کرونا در کشور و به‌دنبال آن مجاهدت و فداکاری قابل ستایش فرشتگان سپید پوش، روز پرستار امسال با رنگ و بویی متفاوت در بین مردم و مسئولان خودنمایی می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری همدان آنلاین، وعده و وعیدهای بی عملی و ابتکارات جالب و خاص که هرساله در روزهای مناسبتی توسط مسئولین، تنها در پشت تریبون و رسانه‌های چاپی و اینترنتی جا خوش می‌کند، دیگر به امری عادی و طبیعی برای تمام مردم و به‌ویژه صاحبان این روزها تبدیل شده است.

امسال نیز همزمان با روز پرستار و مصادف شدن این رویداد با جشن باستانی یلدا آن‌هم در اوج دلهره‌ و نگرانی‌های کرونایی، باعث شده تا این ابتکارات مسئولان و قول‌های گاها بی عمل در سالجاری خوش رنگ تر از سال‌های قبل به نظر برسد.

سوت زنی قطار و کشتی در اوج مشکلات مالی و عدم پرداخت حقوق پرستاران، قراردادن متن‌های تبریک در دستگاه‌های خودپرداز  با وجود کارت‌های خالی کادر درمان و انتخاب شعارهای زیبا و گوش نواز در مدح خدمات و ایثارگری‌های فرشتگان بی بال در اوج کمبود پرستار در بیمارستان‌ها از جمله اقدامات نمادینی است که نه تنها برای این افراد دلگرم کننده نبوده بلکه باعث رنجش دل آن‌ها نیز شده است.

قول‌ها و وعده‌های زیبا نیز همانند تبدیل وضعیت پرستاران شرکتی، افزایش حقوق، در اختیار قراردادن وسایل‌های مراقبتی برای کادر درمان و جذب تعداد قابل توجه نیروهای تازه نفس نیز از دیگر سخنانی است که امید می‌رود باتوجه به شرایط پیش رو تنها در حرف باقی نمانده و با عمل کردن به آن‌ها سالی متفاوت را برای پرستاران رقم زنند.

هیچ وعده‌ای بی عمل نمانده

دبیر هماهنگی ستاد مدیریت کرونا استان همدان از عملی شدن تمام وعده‌های مربوط به وضعیت و شرایط پرستاران خبرداد.

مهرداد نادری فر در گفت‌وگو با همدان‌آنلاین، با اشاره به به وضعیت مناسب استان نسبت به سایر نقاط کشور از لحاظ تهیه و تامین وسایل مراقبتی برای پرستاران در روزهای کرونایی، مطرح کرد: در حال حاضر استان همدان قطب تولید ماسک در کشور بوده و در تامین سایر وسایل مراقبتی برای پرستاران مشکلی  وجود ندارد؛ شایان ذکر است، گان و سایر وسایل مراقبتی در استان به اندازه کافی دپو شده است.

وی کمبود فعلی پرستاران را معضلی بزرگ ندانست و افزود: با اعلام فراخوان پرستاری و به‌دنبال آن جذب پرستاران جدید و کمک نیروهای جهادی، این کمبود تا روزهای آتی کاهش چشمگیری پیدا خواهد کرد.

دبیر هماهنگی ستاد مدیریت کرونا استان همدان در رابطه با پرداخت مطالبات و پاداش‌های پرستاران از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، اظهار کرد: تمامی مطالبات مطرح شده به پرستاران پرداخت شده و استان همدان در این بخش نیز وضعیت مناسبی را نسبت به سایر استان‌های کشور دارد.

قول عملی شدن وعده‌ها در یکم دی

رییس سازمان نظام پرستاری همدان از قول مسئولان مربوطه برای تحقق وعده‌های خود در اولین روز زمستان خبرداد.

هادی زرینی نیز با بیان اینکه نگرانی‌ها و پیگیری تحقق مطالبات پرستاران شرکتی همواره در الویت‌های این بخش هستند، عنوان کرد: بنابر گفته مسئولان کشوری، قرار است روز آینده بحث حقوق فوق‌العاده ویژه تحت عنوان پرداخت 1 میلیون و پانصد هزارتومان به حساب کادر بهداشت و درمان با الویت پرستاران شرکتی واریز شود.

وی با اشاره به کمبود وسایل مراقبتی پرستاران در روزهای ابتدایی شیوع ویروس کرونا در استان، گفت: وسایل مراقبتی درحال حاضر قابل قبول و تامین کننده 100 درصدی نیاز پرستاران و سایر کادر درمان نیست اما باید توجه داشت که وضعیت فعلی نسبت به روزهای نخستین ورود این بیماری بهتر شده است.

زرینی با اضافه شدن 7 هزار پرستار به بدنه بیمارستان‌ها تا اواخر دی ماه در سرتاسر کشور را از دیگر وعده‌های مسئولین مربوطه خواند و افزود:  درصورت تحقق این وعده تا اواخر دی‌ماه، شاهد کاهش کمبود پرستار در این دوران هستیم؛  

برچسب ها
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن