اجتماعیسلامت و پزشکی

خبری ازشرایط دریافت واکسن کرونا نیست

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا و رئیس مرکز بهداشت استان همدان از کاهش چشمگیر درصد ابتلا به کروناویروس و به دنبال آن متوفیان ناشی از این بیماری در استان خبرداد.

منوچهر کرمی در گفت‌وگو با پایگاه خبری همدان‌آنلاین، با اشاره به کاهش عدد ابتلا روزانه شهروندان به کرونا ویروس از عدد 150 به 20 نفر، مطرح کرد: آمار متوفیان نیز از روزی 15 تن به عدد 5 نفر کاهش داشته است؛ این اعداد کاملا پایشی بوده و خوشبختانه شاهد کاهش چشمگیر ابتلا و به دنبال آن متوفیان ناشی از این بیماری هستیم.

وی با تاکید براینکه حفظ این رویه همچنان نیازمند رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حفظ حساسیت‌های موجود در این رابطه است، عنوان کرد: کاهش آمار به معنای اتمام این بیماری نبوده و همواره خطر بازگشت اوج این بیماری وجود دارد.

کرمی در رابطه با کرونای انگلیسی و ورود آن به کشور نیز گفت: صحبت در این رابطه مربوط به مسئولان نظارتی و پایشی بوده و ارتباطی به حوزه معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ندارد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا و رئیس مرکز بهداشت استان همدان در رابطه با اولویت بندی و نحوه تزریق واکسن کرونا به شهروندان، در صورت دست یابی ایران به واکسن‌های خارجی و یا ساخت واکسن ایرانی نیز افزود: هنوز در این باره صحبتی نشده و در رابطه با جزئیات آن همانند اولویت بندی افراد واجد شرایط دریافت واکسن کرونا تصمیمی گرفته نشده است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن