سلامت و پزشکی

کاهش استفاده از پلاسما در موج سوم کرونا

مدیرعامل سازمان انتقال خون استان همدان از کاهش درخواست نیاز به پلاسما در موج سوم  توسط بیمارستان ها خبر داد و گفت: در موج سوم  بسیاری از بیماران وضعیت جسمی خوبی نداشتند.

دکتر افشین محمدی در گفت‌وگو با پایگاه خبری همدان‌آنلاین، در تشریح این خبر اظهار کرد: از لحاظ علم پزشکی برای بیمارات بدحال کرونا، پلاسما تزریق نمی‌شود که در موج سوم بسیاری از بیماران وضعیت جسمی مساعدی نداشتند.

وی با بیان اینکه تا کنون 285 واحد پلاسما اهدا شده است افزود: در موج سوم درخواست نیاز به پلاسما توسط مراکز درمانی کاهش یافت.

محمدی با اشاره به وضعیت اهدای خون مطرح کرد: از ابتدای سال تا کنون 22 هزار 483 واحد خون اهدا شده است که ضمن تامین کامل نیاز استان، بالغ بر 4 هزار واحد خون به استان‌های دیگر ارسال شده است.

وی توضیح داد: استان‌های تهران، سیستان و بلوچستان، گیلان و هرمزگان بیشترین دریافتی واحدهای خون از همدان را داشته‌اند.

محمدی خاطرنشان کرد: خوشبختانه هیچ کمبودی در فراورده‌های خون نداریم که پیش‌بینی می‌شود در دو ماه پایانی سال با افزایش جراحی‌ها مصرف خون افزایش یابد.

مدیرعامل سازمان انتقال خون استان همدان در پایان تصریح کرد: تنها نگرانی سازمان، نگهداری پلاکت است، چرا که معمولا عمر این فراورده 3 تا 5 روز بوده و بیش از این مدت نمی‌توان آن را نگهداری کرد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن