اجتماعیعلمی و دانشگاهی

امسال ۱۴ هزار و ۷۰۰ کلاس درس در کشور تحویل داده می ‌شود

ملایر میزبان معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس ‏کشور بود، دکتر مهراله رخشانی مهر، که مورد استقبال قدرت اله ولدی، فرماندار ویژه ملایر و ‏حجت الاسلام و المسلمین آزادیخواه، نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی قرار گرفت، در ‏جریان سفر یک روزه خود به ملایر از طرح ها و پروژه های مهم و ناتمام شهرستان ملایر در ‏حوزه آموزش و پرورش بازدید کرد.

به گزارش پایگاه خبری همدان آنلاین، تسریع در تامین اعتبار و تکمیل طرح های نیمه تمام تجهیز ‏و نوسازی مدارس و دیگر پروژه های آموزش و پرورش شهرستان، از جمله اهداف این سفر بود.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور از اختصاص اعتبار ۷۰ میلیارد تومانی برای مدرسه‌ سازی ‏در همدان خبر داد و گفت: امسال ۱۴ هزار و ۷۰۰ کلاس درس در کشور تحویل داده می‌شود.

دکتر مهراله رخشانی مهر در حاشیه آئین کلنگ احداث یک باب مدرسه در روستای کمری بخش ‏جوکار ملایر، گفت: از سال ۹۵ تاکنون در ۱۰ درصد مدارس نیازمند تخریب، بازسازی یا مقاوم‌ ‏سازی کار انجام شده که اتفاق خوبی است.

وی اظهارکرد: در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ تخصیص اعتبار به ۵ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان ‏رسیده است، که امیدواریم نمایندگان مجلس کمک کنند این رقم افزایش یابد تخصیص یابد تا جریان ‏مدرسه ‌سازی ادامه‌ دار باشد.

این مقام مسئول با تاکید به اینکه پروژه‌ای که در استان همدان به نام «سردار سلیمانی» نامگداری ‏شده را نیز تامین اعتبار می‌کنیم، افزود: علاقمندم این پروژه را مهر سال آینده تحویل دهیم و از ‏همکاران درخواست دارم تدابیری اتخاذ کنند تا کار زودتر به نتیجه برسد.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور با بیان اینکه برای این پروژه ۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز ‏است که تامین می شود، عنوان کرد: برای استان همدان ۴۶ میلیارد تومان اعتبار در ردیف ‏پروژه‌های مشارکتی خیرین و دولت در نظر گرفتیم و در مجموع اعتبارات ملی که به استان همدان ‏اختصاص یافته ۷۰ میلیارد تومان بوده است.

وی با اشاره به اینکه در این زمینه برای شهرستان ملایر ۱۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص دادیم، ‏گفت: یک بار در مهرماه و یک بار دهه فجر ۱۴ هزار و ۷۰۰ کلاس را در سطح کشور تحویل ‏می‌دهیم.

‏۱۳ درصد مدارس استان نیازمند تخریب و بازسازی


مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان نیز در آئین آغاز عملیات اجرایی مدرسه ‏روستای کمری ملایر، اظهارکرد: حدود ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار برای ساخت این ‏مدرسه پیش‌بینی شده است که به صورت مشارکتی با همکاری یکی از خیّران این شهرستان احداث ‏خواهد شد‎
.‎
محمدحسین مرادی افزود: از این رقم ۷۰۰ میلیون تومان توسط خیّر تامین و مابقی اعتبار توسط ‏سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس هزینه می شود که دکتر رخشانی‌مهر رییس سازمان ‏نوسازی مدارس کشور در این سفر قول مساعد برای پرداخت مابقی هزینه ساخت این مدرسه را ‏داد‎
.‎
وی ادامه داد: روستای کمری دارای ۱۳ کلاس درس است که با توجه به افزایش تعداد دانش‌آموزان ‏و تحصیل حدود ۵۰۰ دانش‌آموز، نیاز به چهار کلاس درس بود که با کمک خیّر این طرح به ‏صورت مشارکتی در مدت زمان ۶ ماه احداث می شود و سال‌ تحصیلی آینده به بهره ‌برداری ‏می‌رسد.
‎‎
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس همدان با بیان اینکه ۳۰ درصد مدارس این استان نیازمند ‏به مقاوم ‌سازی بوده و ۱۳ درصد نیاز به تخریب و بازسازی دارند، افزود: با حمایت دولت روند ‏مقاوم ‌سازی، بازسازی و نوسازی مدارس افزایش یافته است‎
.‎
ضرورت تسریع در تعمیرات و تجهیز سینما فرهنگیان ملایر

در ادامه برنامه های این سفر یک روزه، فرماندار ویژه ملایر با بیان اینکه رئیس سازمان نوسازی ‏مدارس کشور، بر تسریع در روند اجرای تعمیرات و تجهیز سینما فرهنگیان تاکید کرد، گفت: ‏رخشانی مهر در بخشی از برنامه های خود ضمن بازدید از مجموعه سینما فرهنگیان ملایر، وجود ‏چنین مجموعه فرهنگی ارزشمندی را سرمایه مهمی برای مردم ملایر دانست و بر تسریع در روند ‏نوسازی و تجهیز این مجموعه تاکید کرد.

قدرت الله ولدی با اشاره به میزبانی سینما فرهنگیان از مراسم فرهنگی و اجتماعی شهرستان در ‏طول سال ها، افزود: متاسفانه طی سال های متوالی، صرفا از این مجموعه بهره برداری شده و ‏اقدامی برای نوسازی و بازسازی آن صورت نگرفته است.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن