اقتصادی

كاهش 19 درصدي مصرف سوخت بنزين در استان همدان

مدیر منطقه شرکت پخش فرآورده های نفتی استان همدان، از كاهش 19 درصدي مصرف سوخت بنزين در استان خبرداد.

امین روستایی درگفت‌وگو با پایگاه خبری همدان‌آنلاین، با بیان اینکه حدود 1 ميليارد ليتر از انواع 3 فرآورده نفتی مايع شامل بنزین، نفت سفید و نفتگاز در 9 ماه گذشته از سال 99 در منطقه همدان توزيع شده است، مطرح کرد: اين ميزان سوخت از ابتداي فصل بهار تاپايان فصل پاييز سال جاري در استان همدان مصرف شده كه به طور كلي در قياس با مصرف مدت مشابه سال 98، حدود 6 درصد کاهش مصرف را نشان مي‌دهد. .

وی با اشاره به اينكه بنزین بیشترین کاهش مصرف را در بين این فرآورده‌ها داشته است؛ افزود: مصرف بنزين در بازه زماني فوق روند نزولي داشته و نسبت به همين مدت در سال قبل، 19درصد كمتر بوده است.

وي تصريح كرد: با مقايسه مصرف گازوئيل در 276 روز سال 99 با همين تعداد روز در سال 98 شاهد 5 درصد رشد مصرف اين سوخت مايع هستيم.

روستایی با اشاره به آمادگي كامل منطقه براي ارسال به موقع نفت سفيد در فصل سرد سال به مناطق سخت گذر، افزود: با استفاده از ساز و كارهاي ديده شده و توزيع هوشمند اين سوخت، مصرف كنندگان واقعي شناسايي و ميزان نياز آنان را تأمين و به دست شان رسانده‌ايم.

مدیر منطقه شرکت پخش فرآورده های نفتی استان همدان همچنين از افزايش 11 درصدي مصرف نفت سفيد در پايان سه فصل گذشته از سال 99 نسبت به پارسال خبر داد و گفت: در مقايسه زمان فوق با همين مدت سال قبل ،اين مهم را از پيامدهاي اجراي طرح توزيع الكترونيكي گاز مايع و شناسايي مصرف كنندگان واقعي اين فرآورده است.  

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن