اقتصادی

‏۳۵ میلیون تُن ظرفیت تولید سالانه شرکت ذوب ‌آهن آلیاژی ملایر

امروز جمعی از مسئولین شهرستان ملایر از خط تولید مجموعه کارخانه ذوب ‏آهن فولاد ملایر ‏بازدید کردند، در این بازدید نماینده مردم ملایر در مجلس، ‏فرماندار، روسای ادارات صمت، اداره ‏تعاون، کار و امور اجتماعی، مدیریت ‏توزیع برق، مسئول بیمه تامین اجتماعی شعبه سامن، بخشدار ‏سامن، مسئول ‏دفتر بیگی نژاد نماینده مردم ملایر و اعضای شورای شهر سامن، ضمن بازدید از ‏‏خط تولید ذوب آهن آلیاژی و نورد زاگرس ملایر با مدیرعامل و دیگر مسئولین ‏این شرکت دیدار و ‏گفتگو کردند.

به گزارش پایگاه خبری همدان آنلاین، نماینده مردم ملایر در مجلس شورای ‏اسلامی کمک و ‏حمایت از کارگران این واحد صنعتی را از مهمترین درخواست ‏های مسئولان عنوان کرد و گفت: ‏طی سال های اخیر با حمایت های فرماندار و ‏دیگر مسئولان شهرستان، بسیاری از واحدهای ‏تعطیل شده، بازگشایی شدند و ‏آغاز بکار کردند، در مورد شرکت ذوب‌آهن آلیاژی ملایر نیز اولویت ‏ما استمرار ‏فعالیت و رفع موانع و مشکلات موجود در مسیر روند تولید این کارخانه است.

حجت الاسلام احد آزادیخواه با بیان اینکه ما در این راستا از هیچ حمایت و کمکی ‏دریغ نمی کنیم، ‏تصریح کرد: با توجه به فضای ایجاد شده برای اشتغالزایی حدود ‏‏۱۵۰ نفر، رونق و چرخیدن چرخ ‏تولید این کارخانه برای ما مهم است.

وی افزود: باید با کمک سیستم اجرایی شهرستان، موانع و مشکلات شرکت ‏ذوب‌آهن آلیاژی ملایر ‏را شناسایی کرده و تدابیری لازم را برای رفع موانع و گره ‏گشایی اتخاذ کنیم.

مالک، موسس و مدیرعامل شرکت ذوب ‌آهن ملایر نیز هدف از ایجاد این شرکت ‏و مجموعه شهرک فولاد ‏جعفری در چشمه علی محمد ملایر را اشتغالزایی برای ‏همشهریان و رونق تولید در این منطقه ‏عنوان کرد و گفت: افزایش ظرفیت تولید ‏و تسویه حساب بخشی از بدهی های میلیاردی باقی مانده ‏از سوء مدیریت قبلی، ‏از جمله اقدامات صورت گرفته طی شش ماه اخیر است.

غلام ‌عباس جعفری به تربیت نیروهای جوان و با انگیزه ای اشاره کرد که سال ها ‏در کنارش در ‏مجموعه کارخانجات ملایر به عنوان یک دانشگاه و کارگاه عملی ‏کار کرده بودند و اکنون خود ‏صاحب شرکت در نقاط دیگر کشور هستند.

وی با اشاره به اینکه صنعت فولاد وارد هر منطقه ای بشود قطعاً آنجا را آباد ‏کرده و سبب رونق ‏اقتصادی خواهد شد، افزود: معتقدم در حال حاضر با تغییرات ‏جزئی می توانیم ظرفیت تولید کوره ‏های نورد و ذوب را تا حد قابل توجهی ‏افزایش دهیم.

مدیرعامل شرکت ذوب آهن آلیاژی ملایر به ۳۵ میلیون تُن ظرفیت تولید سالانه ‏این شرکت ‏اشاره و اظهارکرد: با توجه به اینکه نیاز به تولید ذوب آهن ساختمانی ‏در کشور زیاد است، ما توان ‏خود را برای تولید این محصول گذاشتیم.

جعفری با اشاره به اینکه از ۳۵ میلیون تن تولید سالانه شرکت، ۳۴ میلیون تن ‏آن ساختمانی و ‏یک میلیون تن آن آلیاژی است، افزود: ظرفیت تولید ذوب آهن ‏آلیاژی طی 5 ماه گذشته افزایش ‏چشمگیری داشته است.

وی به ۳۸۰۰ تن مجموع تولید شمش ذوب آهن آلیاژی ملایر در سه سال گذشته ‏تا ابتدای ‏شهریور ماه امسال اشاره و خاطرنشان کرد: این آمار از ابتدای شهریور ‏ماه تا ابتدای دی ماه سال ‏جاری به ۶۱۰۰ تن رسیده است.

مالک شرکت ذوب آهن آلیاژی ملایر با بیان اینکه ۲۰۰ تن از تولیدات ما، ‏محصولات فوق ‏کششی آلیاژی است، گفت: با وجود اینکه تأمین آلیاژها از ایران ‏از نظر اقتصادی به ما لطمه می ‏زند، اما با توجه به شعار سال، هدف ما چرخیدن ‏چرخ تولید دیگر کارخانه ها نیز هست، به همین ‏منظور تمام آلیاژها را از ایران ‏تأمین می کنیم.

جعفری ظرفیت نامی شرکت نورد زاگرس را حدود ۲۰۰ هزار تن اعلام کرد و ‏افزود: این مجموعه ‏به علت واسطه های غیرمتعارف، با ۳۰ درصد ظرفیت ‏مشغول بکار است، که امیدواریم با حمایت ‏مسئولین شهرستانی و استانی ظرفیت ‏تولید به ۲۰۰ هزار تن رسیده و حتی افزایش یابد.

وی خاطرنشان کرد: از مجموع ۱۶۲ نفر پرسنل این کارخانه، ۷۲ نفر در بخش ‏ذوب آهن آلیاژی و ‏‏۸۳ نفر در بخش نورد زاگرس مشغول بکار هستند که از این ‏تعداد ۳۵ نفر در تیر و مرداد ماه آغاز ‏بکار کردند و در دی ماه نیز ۲۰ نفر به ‏این تعداد افزوده شده است.

مدیرعامل شرکت ذوب آهن آلیاژی ملایر در بخش دیگری از سخنان خود اظهار ‏کرد: مبلغ ۵۰۰ ‏میلیون تومان از 8 میلیارد تومان بدهی به سازمان تأمین ‏اجتماعی از سال ۹۵ تا پایان شهریورماه ‏امسال پرداخت شده و مابقی آن طی ۳۶ ‏ماه به صورت اقساطی پرداخت می شود، همچنین سنوات ‏پرسنل که از سال ۹۵ ‏تا پایان مرداد ماه امسال پرداخت نشده بود، تسویه شد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن