فرهنگ و هنر

‏”مجموعه مستند دولت آباد”، روایتی نو از جهانشهر ملایر


طی مراسمی با حضور جمعی از مسئولان و اهالی هنر و رسانه، از پوستر و تیزر مجموعه ۱۵ ‏قسمتی “دولت آباد” رونمایی شد.

این مجموعه مستند که حاصل همکاری مشترک شهرداری ملایر ‏و مجموعه فرهنگی رسانه‌ای غدیر است، به معرفی فرهنگ، تاریخ، آداب و رسوم، مفاخر، ‏روستاها، جاذبه‌های دیدنی و گردشگری جهانشهر ملایر می‌پردازد.

به گزارش پایگاه خبری همدان آنلاین، تهیه کننده مجموعه مستند دولت آباد در این آئین با اشاره به ‏مهمترین هدف ساخت این مستند، گفت: هر کسی به زادگاه خود افتخار می کند و ما با هدف نشان ‏دادن گوشه ای از افتخارات شهرمان، این مستند را تولید می کنیم.

افشین حیدری با بیان اینکه مستند “دولت آباد” در 15 قسمت تولید و به موضوعات مختلفی از جمله ‏مفاخر شهر، اماکن تاریخی، ورزش ملایر و … می پردازد، افزود: این برنامه، روایتی نو به بلندای ‏تاریخ فرهنگ و هنر در افتخار جهانشهر ملایر است که به زودی از رسانه ها پخش می شود.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی نیز در این آئین با تقدیر از همت جوانان ملایری در ‏ساحت این مجموعه، بیان کرد: مجموعه رسانه ای غدیر یک پدیده است که در مدت زمان کم فعالیت ‏اقدامات موثری انجام داده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین احد آزادی خواه با بیان اینکه ناگفته های زیادی از ملایر برای مردم وجود ‏دارد، تصریح کرد: مجموعه ای از استعدادها، ظرفیت ها، فرهیختگان و نخبگان در شهر وجود ‏دارد که هنوز معرفی نشده اند.

وی خاطرنشان کرد: ملایر، نخستین شهرستان در استان همدان است که توانست با استفاده از ‏ظرفیت‌های خود، ویژه برنامه ای به نام ” مثبت ملایر” را روی آنتن صدا و سیما ببرد و همت ‏گروه جهادی غدیر در این برنامه قابل تامل بود.

آزادی خواه با اشاره به اینکه جوانان ملایر با کمترین امکانات آثار فاخری تولید می کنند که با ‏توجه به امکانات حداقلی نشان از ظرفیت ویژه و بی نظیر آنان دارد، گفت: جنگ امروز دشمنان، ‏جنگ در حوزه فرهنگی و رسانه‌ای است.

وی با بیان اینکه روزی در دوران جنگ تحمیلی دفاع از انقلاب برعهده جوانان بود و امروز نیز ‏حضور جوانان در حوزه رسانه ضروری است، افزود: تنها سه کشور فارسی زبان در دنیا وجود ‏دارد اما بیش از 200 شبکه فارسی در شبکه های ماهواره ای برای نابود کردن فرهنگ اصیل ‏فعالیت می کنند.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن