اجتماعی

بی مبالاتی زن همدانی ۵۰ میلیون تومان آب خورد

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان همدان از کلاهبرداری 50 میلیون تومانی جوان 28 ساله در یکی از استان‌های کشور از یک خانم همدانی خبرداد.

سرهنگ فیروز سرخوش‌نهاد در گفت‌وگو با پایگاه خبری همدان‌آنلاین، در تشریح این خبر، گفت: در پی مراجعه و ثبت شکایت از سوی خانم همدانی مبنی بر برداشت غیرقانونی از حساب شخصی وی به مبلغ 50 میلیون تومان جهت انجام امور بانکی، فورا رسیدگی به موضوع شکایت در دستورکار پلیس قرار گرفت.

وی با بیان اینکه این خانم به قصد انجام امور بانکی از طریق اینترنت با مشاهده اولین لینک ارسالی از سوی موتور جستوگر وارد سایتی غیرقانونی می‌شود، تصریح کرد: پس از ورود به این لینک براساس نوع درخواست، این خانم اقدام به ثبت اطلاعات شخصی کارت خود کرده که همین امر منجر به دسترسی فرد متخلف به سایر اطلاعات کارت بانکی می‌شود؛ پس از دستیابی مجرم به اطلاعات لازمه، فرد اقدام به برداشت  50 میلیون تومان پول می‌کند.

سرهنگ فیروز سرخوش‌نهاد با اشاره به اقدامات و بررسی‌های فوری و دقیق نیروهای خدوم پلیس فتا پس از ثبت شکایت این خانم، اظهار کرد: پس از انجام اقدامات لازم، فرد مجرم با هویتی معلوم که جوانی 28 ساله و ساکن در یکی از استان‌های کشور بود شناسایی و با هماهنگی دستگاه قضاء به همراه تجهیزات الکترونیکی خود به استان همدان منتقل شد.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان همدان از اعتراف این پسر جوان خبرداد و افزود: این فرد کسب منافع مالی را انگیزه فعل مجرمانه خود معرفی کرده است.

سرهنگ فیروز سرخوش‌نهاد در پایان به مردم توصیه کرد: در فعل و انفعالات بانکی برای ورود به اینترنت بانک، به نتایج جستجوگر اکتفا نکرده و حتما آدرس و منافع ارسالی را با اطلاعات و منابع درست بانکی مطابقت دهید.

برچسب ها
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن