سلامت و پزشکی

احتمال ورود موج چهارم کرونا تا اواخر بهمن

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا همدان از احتمال ورود موج 4 کرونا در اواخر بهمن ماه به دلیل افزایش اندک تعداد موارد مثبت و بیمارارن سرپایی خبرداد.

ابراهیم جلیلی در گفت‌وگو با پایگاه خبری همدان‌آنلاین، با تاکید براینکه وضعیت کرونا در جامعه بسیار شکننده است، مطرح کرد: تعداد موارد بستری در هفته‌های گذشته بین 250 تا 300 نفر درحال نوسان بوده است؛ این درحالیست که شرایط در حوزه بیماران سرپایی و موارد مثبت از وضعیت پایدار چند هفته گذشته خارج شده و افزایش اندکی را داشته است.

وی با بیان اینکه براساس آمارهای موجود، احتمال افزایش موارد مبتلایان در هفته‌های بعد و به دنبال آن امکان پیدایش موج چهارم کرونا تا اواخر بهمن‌ماه وجود دارد، اظهار کرد: جلوگیری از بروز موج چهارم بستگی به رفتار مردم و رعایت حداکثری پروتکل‌های بهداشتی دارد؛  مادامی که مردم استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند،  تغییری در شرایط فعلی نخواهیم داشت.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا همدان از بستری 270 بیمار مشکوک به کروناویروس در 24 ساعت گذشته در سراسر بیمارستان‌های استان خبرداد و افزود: 1 هفته در استان شاهد روند ثابت و گاها کاهشی آمار مبتلایان به کووید-19 بوده‌ایم؛ درحال حاضر متاسفانه با تعداد اندک افزایشی در موارد مثبت و بستری آلارم‌هایی از ورود موج 4 را احساس می‌کنیم.

برچسب ها
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن