اقتصادی

شهروندان، مقصر کمبود روغن در بازار!

سرپرست معاونت بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان مهم‌ترین دلیل کمبود روغن در بازار را خرید بی‌مورد این کالای اساسی توسط مردم و احتکار خانگی دانست.

آقایار فراشی در گفت‌وگو با پایگاه خبری همدان‌آنلاین، با اشاره بروز مشکل تامین و توزیع روغن مایع و جامد در چندهفته گذشته، مطرح کرد: به‌دلیل مشکلات پیش‌آمده، شیوه توزیع روغن تغییراتی را شاهد بوده است؛ درحال حاضر موادخام تحویل کارخانه‌های مربوطه شده و موظف هستند تا خود محصولاتشان را توزیع و مازاد را به استان‌های مجاور ارسال کنند.

وی با تاکید براینکه توزیع روغن در فروشگاه‌های زنجیره‌ای به طور کامل و بدون نقص درحال انجام است، عنوان کرد: از مدتی پیش تا کنون خرده‌فروشی‌ها و سوپرمارکت‌ها چالش‌هایی را در شبکه توزیع داشته اند که با دستور جدید درحال اصلاح هستند؛ شهروندان به منظور خرید روغن می‌توانند به فروشگاه‌های زنجیره‌ای مراجعه کنند.

فراشی با اشاره به طرح ممنوعیت خرید بیش از 3 روغن در فروشگاه‌های زنجیره‌ای، اظهار کرد: این طرح در راستای جلوگیری از خرید بی مورد و احتکار خانگی انجام شده است؛ متاسفانه با بروز مشکل در تامین کالایی در بازار مردم فورا اقدام به خرید تعداد بالای آن کالا کرده و باعث افزایش مشکل می‌شوند از این رو علت اصلی و مهم‌ترین دلیل کمبود روغن در بازار خرید بیش از نیاز مردم و احتکار خانگی بوده است.

سرپرست معاونت بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان از مشکل تولید حلب برای بسته بندی روغن جامد در کل کشور خبرداد و افزود: متاسفانه چندی پیش کارخانه‌های تولید روغن جامد به دلایلی دست از تولید کشیده بودند؛ درحال حاضر این مشکلات رفع و توزیع این کالا نسبت به گذشته بهتر شده است.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن