اجتماعی

پویش مردمی کودکان سایبری آغاز شد

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان همدان از آغاز به کار پویش مردمی کودکان سایبری با شعار، پلیس فتا، حامی کودکان در فضای مجازی خبرداد.

سرهنگ فیروز سرخوش‌نهاد در گفت‌وگو با پایگاه خبری همدان‌آنلاین، با اشاره به افزایش نفوذ اینترنت، بروز کرونا در سطح جامعه و به دنبال آن افزایش استفاده کودکان از فضای مجازی با اهداف آموزش، تفریح و سرگرمی، مطرح کرد: متاسفانه عدم آشنایی و نبود راهکاری ایمن در فعالیت کودکان در فضای مجازی باعث بروز آسیب و خسارت‌های جبران ناپذیر مادی و معنوی دربین افراد کم سن و سال را می‌شود.

وی شناخت درست و آگاهی بخشی عمومی در حوزه فضای مجازی را اولویت کاری پلیس فتا دانست و افزود: باتوجه به ظرفیت محدود پلیس فتا در حوزه آگاهی سازی مردم و الزام ارتقا آگاهی اجتماعی دررابطه با حضور ایمن کودکان در فضای مجازی، پویش مردمی کودکان سایبری با شعار پلیس فتا، حامی کودکان در فضای مجازی از روز گذشته به مدت 1 هفته آغاز شده است.

سرهنگ سرخوش نهاد ادامه داد: این پویش از بستر رسانه نوین، رسانه ملی، رسانه برخط و سایت پلیس فتا اجرا شده و فضای فیزیکی در معابر واز سازمان‎‌ها با همکاری داوطلبان و فرهیختگان استفاده شده است.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان همدان با اشاره به راه‌اندازی صفحه‌ای ویژه کودکان در سایت پلیس فتا به نشانی https://b2n.ir/566452 ، گفت: کودکان سایبری، کرونا و آموزش مجازی، مسئولیت اجتماعی، جلوگیری از اعتیاد اینترنتی و خشونت سایبری،  والدگری در فضای مجازی، کودکان کار سایبری و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، رهنگی و اخلاقی  اهداف این پویش هستند.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن