سیاسی

مخالفت مجلس با شفافیت آرا، سوء تفاهم است

نماینده مردم همدان و فامنین در خانه ملت در رابطه با عدم موافقت با طرح شفافیت آرا در مجلس، گفت: نمایندگان غایب، از این برنامه در خانه ملت بی خبر بودند.

احمدحسین فلاح در گفت‌وگو با پایگاه خبری همدان‌آنلاین، با اشاره به غیبت تعدادی از نمایندگان در جلسه روزگذشته مجلس، به هنگام رای گیری در رابطه با طرح شفافیت آرا، مطرح کرد: خود من نیز جز افراد موافق با این طرح هستم اما به دلیل مطلع نبودن از زمان دقیق این رای گیری در صحن مجلس، در زمره نمایندگان غایب در روز گذشته بوده‌ام.

وی با بیان اینکه رای گیری طرح شفافیت آرا در صحن مجلس، پس از چندین ماه بررسی در کمیسیون مربوطه، به دلیل شلوغی مجلس و بررسی طرح‌ها و اتفاقات متختلف همانند طرح اصلاح بودجه، طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری و شوراها به تعویق افتاد، تصریح کرد: هفته گذشته اولویت قرار گرفتن بررسی طرح شفافیت آرا در مجس به رای گذاشته شد و پس از به حدنصاب رسیدن رای‌ها، به صحن مجلس راه پیدا کرد؛ براساس تصمیم گیری صورت گرفته مقرر شد این طح پس از رای گیری لایحه بودجه 1400 به صحن راه پیدا کند.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس یازدهم، بااشاره به اینکه متاسفانه در انتشار اخبار مربوط به این طرح سوتفاهمی مبنی بر مخالفت مجلس انقلابی با شفافیت ایجاد شد، ادامه داد: درصورتی که لایحه بودجه رای لازم را به دست می‌آورد، در 3 شیفت صبح،ظهر و شب ادامه بررسی‌ها در صحن بهارستان انجام می‌گرفت؛ لازم به ذکر است به دلیل صحبت‌های آقای نوبخت  و تحریک شدن عده‌ای در مقابله با مجلس، لایحه بودجه رد شد.

فلاح با بیان اینکه روز گذشته به منظور انجام کاری چند ساعتی را مرخصی گرفته بودم، افزود: پس از رد لایحه بودجه 1400، فورا طرح شفافیت آرا مورد راگیری قرار گرفت که به دلیل این تغییرات یکباره، تعدادی از نمایندگان ازجمله من به دلیل بی خبری از این اتفاق، در مجلس حضور نداشته و رای موافق را ارسال نکردیم.

نماینده مردم همدان و فامنین در خانه ملت با تاکیدبر اینکه رای نیاوردن این طرح به معنای مخالفت مجلس یازدهم با طرح شفافیت آرا نیست، خاطرنشان کرد: درصورت حضور بنده، دیگر افراد موافق با این طرح نیز همراه من به مجلس آمده و تعداد به حد نصاب می‌رسید.

وی ادامه داد: براساس قانون 3 ماه دیگر این طرح مجددا در صحن وارد شده و مورد رای گیری قرار می‌گیرد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن