اقتصادی

احداث صنایع تبدیلی انگور و یک واحد دامپروری ۲۰ هزار راسی در ملایر

نماینده ملایر و رییس مجمع نمایندگان استان همدان به دیدر با دکتر پندار معاون بهره‌وری اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه و حاجی مدیرکل برنامه ریزی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور اشاره کرد و از قطعی شدن سه پروژه احداث جایگاه CNG، هتل و نمایشگاه مبل و منبت با مشارکت سازمان اوقاف و امور خیریه در شهر وقفی ملایر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری همدان آن‌لاین،حجت الاسلام احد آزادی‌خواه در این رابطه گفت: در این نشست سازمان اوقاف و امور خیریه متقاعد شد چنانچه زمین را شهرستان در اختیار قرار دهد، یک واحد دامپروری سبک ۲۰ هزار راسی و همچنین یک واحد صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی کنسانتره انگور در ملایر احداث کند.

وی افزود: مقرر شد برای احداث یک واحد صنایع تبدیلی انگور، استانداری همدان بازگشت ریالی این پروژه را بررسی کند تا در صورت سودآوری این طرح اجرایی شود.

نماینده ملایر احداث نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی را اقدامی شایسته در سرعت بخشیدن به توسعه ملایر عنوان کرد که به عنوان یک نیروگاه سیکل ترکیبی کلاس F هیچگونه آلودگی زیست محیطی و نیاز آنچنانی به آب ندارد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس بیان کرد: اجرای پروژه های عظیمی همچون گاوداری ۶ هزار راسی شرکت سرمایه گذاری شستا، سه طرح بزرگ صنعتی و طرح توسعه واحدهای فروسیلیس در شهرک صنعتی جوکار و دیگر پروژه های صنعتی در محل اجرای نیروگاه در دست اجراست و در حال حاضر این واحدهای صنعتی در صف دریافت ۷۰ مگاوات برق هستند که حاکی از اولویت احداث نیروگاه در این منطقه است.

آزادی‌خواه ضمن تاکید بر اجرایی شدن نیروگاه با همان شناسه سیکل ترکیبی کلاس F، تصریح کرد: اگر به دنبال توسعه راه، راه آهن و زیرساخت هستیم، قطعا نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی یکی از این زیرساخت هاست که با همت، همراهی و حمایت مسئولین کشوری، استانی و شهرستانی در مدت زمان کوتاهی این پروژه عظیم برای ملایر مصوب شد و امیدواریم به سرعت به ثمر بنشیند.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن