اجتماعی

افزایش 30 درصدی نزاع و درگیری در استان

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان همدان از افزایش 30 درصدی نزاع و درگیری در 10 ماهه سالجاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته استان خبرداد و گفت: میانگین سنی افرادی که در نزاع و درگیری شرکت می‌کنند عمدتا بین 15 تا 22 سال است.

حسین بشری در گفت‌وگو با پایگاه خبری همدان‌آنلاین، با تاکید براینکه نزاع و درگیری یکی از موضوعات مهم در استان بوده و همواره بخش زیادی از تماس‌ها با فوریت پلیس(110) را به خود اختصاص داده است، مطرح کرد: بخش قابل توجه و عمده نزاع و درگیری در استان مربوط به مسائل خانودگی و ساده است که متاسفانه با جهل به قانون و بی اطلاع بودن نسبت به جنبه عمومی جرم، افرادی که عمدتا در رده سنی 15 تا 22 سال قرار دارند مرتکب نزاع و درگیری شده و درنهایت به عنوان مجرم شناخته می‌شوند.

وی با بیان اینکه در سال جاری شاهد کاهش 20 درصدی قتل نسبت به مدت مشابه سال گذشته بوده‌ایم، عنوان کرد: باوجود کاهش قتل در استان باید دانست که جراحات شدید و گاها قتل نتیجه نزاع و درگیری بوده و برخی اوقات صدمات جبران ناپذیری را به همراه دارد.

وی نقش نظارتی خانواده‌ها را در راستای کنترل خشم و رفتار فرزندان  نوجوان و جوان خود بسیار مهم و تاثیر گذار خواند و افزود: درصورتی که خانواده انواع سلاح سرد به ویژه چاقو را در وسایل فرزند خود مشاهده کند، باید بلافاصله واکنش نشان داده و اقدامات لازم را انجام دهند.  

برچسب ها
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن