فرهنگ و هنر

استقبال قابل‌توجه مجسمه‌سازان از نخستین سمپوزیوم مجسمه‌سازی همدان

داور نخستین سمپوزیوم مجسمه‌سازی همدان با اشاره به شرایط امروز جامعه برگزاری گردهمایی هنری با نام سمپوزیوم مجسمه‌سازی توسط سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری همدان را رویدادی مهم برای پویایی فضای شهری همدان و ایجاد امیدواری و خلاقیت نزد هنرمندان ایران قلمداد کرد و گفت: امیدوارم شرایط برگزاری این گونه رویداد هنری به شکلی مطلوب پیش برود و تداوم پیدا کند.


حسین علی‌عسکری در گفت‌وگو با پایگاه خبری همدان‌آنلاین، از استقبال قابل‌توجه هنرمندان مجسمه‌سازان ابراز رضایت کرد و توضیح داد: با وجود چهره‌های صاحب‌نام متقاضی برای شرکت در این گردهمایی هنری و وجود دیدگاه مثبت و همراهی هنرمندان، کار انتخاب نهایی آثار نزد هیات داوران به سختی و با دقت‌نظر بسیار انجام شد تا در نهایت 30 هنرمند با ساختن سردیس‌ها بنا بر فهرست گفته شده در مرحله نخست شرکت کنند.


وی دررابطه با مرحله نخست سمپوزیوم مطرح کرد: در این مرحله ارائه آثار به شکل ماکت اولیه خواهد بود تا پس از تایید نهایی توسط هیات داوران، کار ساخت سردیس و قالب‌ریزی آن توسط مجسمه‌ساز انجام شود.


عضو هیات داوری و انتخاب آثار سمپوزیوم مجسمه‌سازی همدان بر کیفیت ماکت‌های اولیه ساخته شده تاکید کرد و تصریح کرد: کیفیت ماکت‌های اولیه سردیس‌ها باید از تمام جوانب مانند جنس مصالح انتخاب شده برای نمایش جزییات چهره، شخصیت‌پردازی درست با توجه به پژوهش هنرمند بر زندگی شخصیت مورد نظر و در کل ساخت سردیس با ویژگی‌های حرفه‌ای خود مورد توجه هنرمندان مجسمه‌ساز شرکت‌کننده در مرحله نخست واقع شود.


علی‌عسکری درباره مرحله دوم و نهایی سمپوزیوم اظهار کرد: پس از تایید ماکت‌های اولیه، هیات داوری وارد مرحله دوم ارزیابی آثار شده تا انتخاب نهایی سردیس‌ها انجام بشود. آثار نهایی به نظرم باید سردیس‌هایی سالم باشند؛ سالم به معنای همراهی با خلاقیت صحیح مجسمه‌ساز است تا در نهایت سردیس‌هایی فاخر و قابل‌دفاع ساخته شوند.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن