فرهنگ و هنر

رقابت 1500 دانش آموز ملایر در مسابقات قرآن، عترت و نماز

معاون مدیرکل و مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان ملایر گفت: مرحله آموزشگاهی سی و نهمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان آموزش و پرورش ملایر با حضور بیش ‌از 5000 دانش آموز برگزار شد که از این تعداد بیش ‌از 1500 دانش آموز به مرحله شهرستانی راه پیدا کردند.
به گزارش پایگاه خبری همدان آنلاین، محمد رضا بشری در این رابطه افزود: از یازده رشته مختلف مسابقات قرآنی تنها رشته حفظ قرآن کریم، آن هم با رعایت دقیق دستورالعمل های بهداشتی به صورت حضوری و مابقی رشته ها به صورت مجازی و یا از طریق ویدئو کنفرانس برگزار و نفرات برتر به استان معرفی خواهند شد.

وی با تاکید بر برگزاری با شکوه مسابقات قرآنی، اظهارکرد: یکی از اصلی ترین راه های پیشگیری از آسیب های اجتماعی دانش آموزان، رجوع به قرآن و اهل بیت و مفاهیم آن است؛ که باید در بین نسل جوان نهادینه شود.

بشری با بیان اینکه فراگیری قرآن کریم و آشنایی و انس با مفاهیم نورانی آن، از مهمترین برنامه های فرهنگی و دینی سند تحول بنیادین به شمار می رود، افزود: برگزاری مسابقات قرآن، عترت و نماز در شکل گیری هویت دینی و اسلامی دانش آموزان اثرگذار است.

مدیر آموزش و پرورش ملایر انس هرچه بیشتر دانش آموزان با قرآن را از اهداف برگزاری مسابقات قرآنی عنوان و تصریح کرد: نغمه های قرآنی و زیبایی های آن، سبب جذب و علاقه مندی هرچه بیشتر دانش آموزان به سمت قرآن و معارف آن شده و در پی آن حضور بیشتر آنان را شاهد خواهیم بود که این امر، مقدمه ای برای بهره برداری از آموزه های قرآن در تربیت دانش آموزان به شمار می رود.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن