سیاسی

به ظریف اعتماد نداریم

نماینده مردم همدان و فامنین در خانه ملت در واکنش به توافق ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، گفت: باوجود جاسوسان، هیچ اعتباری به این توافق و حفظ اطلاعات حساس هسته‌ای تا 3 ماه آینده نیست.

احمدحسین فلاح در گفت‌وگو با پایگاه خبری همدان‌آنلاین، با اشاره به سخنان وزیر خارجه ایران مبنی بر اینکه نمایندگان مجلس رفتاری غیرلازم را روز گذشته در خانه ملت داشته‌اند، اظهار کرد: ظریف قضاوت عجولانه داشته و به ساحت نمایندگان توهین کرده است؛ 7 سال از برجام و تحمیل شرایط سخت به مردم می‌گذرد و به نوعی 7 سال مملکت را معطل نگهداشته اند تا تحریم‌ها برداشته شود که هنوز هیچ اتفاقی رخ نداده است.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس یازدهم با تاکید براینکه این توافق، دور زدن واضح قانون است، تصریح کرد: موضع ایران عدم ارسال اطلاعات هسته‌ای تا زمان رفع کامل تحریم‌ها است؛ این درحالیست که طبق این توافق تا 3 ماه نوارهایی از برنامه‌های هسته‌ای ما ضبط می‌شوند، اما در اختیار آزانش قرار نمی‌گیرد و پس از 3 ماه در صورت رفع تحریم‌ها موارد ضبط شده به دست بازرسان آژانس خواهد رسید.

وی ادامه داد: حال سوال نمایندگان از دولت این است که، در این مدت با وجود جاسوسان و افراد سوء استفاده گر چه تضمینی وجود دارد که این اطلاعات زودتر از موعد مقرر به دست دشمن نرسد.

فلاح با بیان اینکه در این سال‌ها این آقایان بارها خط قرمز رهبری را رد کرده و به گفته خودشان به دفعات گول خورده‌اند، خاطرنشان کرد: با کارنامه پر از اشتباهاتی که درقبال آن‌ها جایزه دریافت کرده و تقدیر شده است، دیگر اعتمادی به ظریف نیست از این رو وزیر امور خارجه بهتر است به جای توصیه به نمایندگان خودمطالعاتش را در این زمین بیشتر کند.

نماینده مردم همدان و فامنین در خانه ملت با اشاره به صحبت مدعیان اصلاح طلب مبنی بر اینکه مصوبات مجلس را باید بخار پز کنیم، افزود: این صحبت چه معنی می‌دهد؛ این حرف‌ها یعنی آنکه مصوبات مجلس باید بی تاثیر شوند.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس یازدهم ضمن تکرار سخن امام راحل(ره) مبنی براینکه اگر دشمنان از ما راضی و خوشایند بودند به اعمال و رفتار خود شک کنید، خاطرنشان کرد: این نکته در این ایام باید بارها در ذهن ما تکرار شده و ملاک عمل قرار گیرد چراکه پس از توافقات انجام شده آقای گروسی از ایران تعریف و ابراز خوشحالی کرده است؛ این درحالیست که روسیه از این اتفاقات ناراحت بوده و براز نگرانی کرده است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن