فرهنگ و هنر

تلاش میراث برای تکمیل پرونده ثبت جهانی هگمتانه تا پایان سال

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان از تکمیل پرونده ثبت جهانی تپه باستانی هگمتانه تا پایان سال جاری خبرداد.

علی مالمیر در گفت‌وگو با پایگاه خبری همدان‌آنلاین، با اشاره به تکمیل پرونده ثبت جهانی تپه هگمتانه تا پایان سال، مطرح کرد: بنابر هدف گذاری انجام شده، قرار است تا میراث فرهنگی  تا پایان سال پرونده بزرگ و مهم تثبه باستانی هکمتانه را تکمیل و به وزارتخانه مربوطه ارسال کند.

وی با بیان اینکه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان در فرصت اندک خود با کمک اساتید و همکاری بخش‌های مربوطه با تلاشی مضاعف درحال تکمیل پرونده تا پایان سال است، ادامه داد: براساس صحبت‌های انجام شده، درصورت ارسال پرونده تا پایان سال به وزارتخانه، این نهاد مسئول تا 6 ماهه ابتدایی سال آینده پرونده مذکور را به یونسکو ارسال می‌کند.

مالمیر با تاکید براینکه هر کشوری سالیانه تنها 1 سهمیه برای ثبت جهانی آثار باستانی خود در یونسکو دارد، اظهار کرد: بررسی این پرونده در یونسکو بستگی به شرایط موجود دارد؛ لازم به ذکر است محدودیت‌های کرونایی نقش مهمی در تاخیر برنامه‌های یونسکو همانند برگزاری جسات متعدد برای بررسی پرونده‌های دریافتی دارند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان ثبت جهانی تپه باستانی هگمتانه را در خوشبینانه ترین حالت ممکن، 1 سال دیگر دانست و افزود: آخرین پرونده ارسالی از سوی ایران به یونسکو مربوط به ثبت جهانی کاروانسراها بوده که از استان همدان نیز یک کاروانسرا نام برده شده است

برچسب ها
نمایش بیشتر

یک نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن