سلامت و پزشکی

تغییری در گروه سنی مبتلایان به کرونا نداشته‌ایم

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا همدان از آغاز واکسیناسیون کادر درمان شاغل در بخش اورژانس و کرونا در بیمارستان‌های استان خبرداد.

ابراهیم جلیلی در گفت‌وگو با پایگاه خبری همدان‌آنلاین، بابیان اینکه تغییری در آمار مبتلایان و گسترش این ویروس در بین کودکان و جوانان همدانی نداشته‌ایم، مطرح کرد: خوشبختانه استان همدان برخلاف مناطق جنوبی کشور تغییری چشمگیر در شیوع این بیماری در گروه‌های سنی نداشته است؛ لازم به ذکر است روند بیماری در استان همانند گذشته بوده و بیشترین گروه درگیر با این بیماری در همدان مربوط به بزرگسالان است.

وی در رابطه با واکسیناسیون کادر درمان در استان نیز عنوان کرد: براساس شیوه نامه و اولویت بندی وزارت بهداشت و درمان، کادر درمان شاغل در ICU نخستین گروه‌های دریافت واکسن بوده است؛ درحال حاضر اولویت نخست واکسینه شده و هم‌اکنون کادر درمان شاغل در بخش‌های کرونا و اورژانس در نوبت دریافت واکسن قرار گرفته و درحال واکسینه شدن هستند.

جلیلی ادامه داد: با این وجود هنوز نتوانستیم 50 درصد از کادر درمان استان را واکسینه کنیم؛ شایان ذکر است محموله بعدی واکسن به استان تا آینده‌ای نزدیک ارسال خواهد شد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن