اجتماعی

آماده سازی دانش آموزان برای مقابله با حوادث در ” طرح ملی دادرس”

معاون مدیرکل و مدیر اداره آموزش و پرورش ملایر گفت: ” طرح دادرس” با هدف آماده سازی دانش آموزان در روزهای سخت و افزایش سطح ایمنی و کاهش خطر پذیری ناشی از حوادث بسیار مورد استقبال آموزش و پرورش قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری همدان آنلاین، محمدرضا بشری در نشست مشترک هماهنگی اجرای ” طرح ملی دادرس “، افزود: طرح ملی دادرس یکی از برنامه های تعریف شده با رویکرد آموزشی، تربیتی و رقابتی است که در آن علاوه بر رشد و شکوفایی استعدادهای علمی و امدادی دانش آموزان، افزایش روحیه کار جمعی و رشد سطح آگاهی دانش آموزان اتفاق می افتد.

مدیر آموزش و پرورش ملایر با اعلام آمادگی آموزش پرورش در خصوص برگزاری برنامه های طرح ملی دادرس، اظهارکرد: با توجه به پتانسل خوب و بالای هلال احمر در خصوص آموزش های همگانی و از آنجایی که دانش آموزان بهترین جامعه هدف برای این آموزش هاست، با اجرای این طرح ما می توانیم در هر خانواده یک نیروی امدادگر تربیت کنیم که در زمان حوادث بتوانند حداقل به خود و خانواده خودشان امدادرسانی نمایند.

رئیس جمعیت هلال احمر ملایر نیز یادگیری مباحث امداد و نجات در دو بخش تئوری و عملی در بین دانش آموزان را نوید بخش ارتقای آمادگی در مواقع بروز حادثه عنوان کرد و گفت: اجرای طرح دادرس توانسته است تا حدودی آمادگی عمومی و خانوادگی را در مواقع بروز حادثه بالا ببرد.

شهاب عظیمی از آمادگی این نهاد در راستای اعزام مربی و تجهیزات لازم جهت آموزش به دانش آموزان خبر داد و افزود: آموزش کمک های اولیه و امداد و نجات به دانش آموزان در قالب طرح ملی دادرس یکی از اهداف جمعیت هلال احمر است که نیاز به همکاری آموزش و پرورش، مدارس و اولیای دانش آموزان دارد.

وی استفاده از فضای مجازی را برای یادگیری و آموزش مباحث طرح دادرس را به عنوان یک فرصت قلمداد کرد و گفت: با همکاری واحد بهداشت و سلامت اداره آموزش و پرورش شهرستان درصدد هستیم با برنامه ریزی طرح های نوین در بستر فضای مجازی و آموزش های غیرحضوری هدف طرح دادرس یعنی ایجاد آمادگی در دانش آموزان برای روزهای سخت و افزایش سطح ایمنی و کاهش خطر پذیری هنگام بروز حوادث را دنبال کنیم.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن