سلامت و پزشکی

افزایش مصرف خون با فروکش کردن کرونا

مدیرکل سازمان انتقال خون استان همدان با بیان اینکه با فروکش کردن بیماری ناشی از ویروس کرونا مصرف خون افزایش می یابد گفت: از ابتدای سال تا کنون 5 هزار و 70 واحد، فراورده‌های خونی به استان‌های دیگر ارسال شده است.

دکتر افشین محمدی در گفت‌وگو با پایگاه خبری همدان‌آنلاین، اظهار کرد: با توجه به اینکه سال 1399 با وجود ویروس منحوس کرونا یک سال خاصی به شمار می‌رود در این سال با توقف فعالیت تیمهای متغیر خونگیری در شهرستان‌های مختلف می‌توان گفت که دریافت و مصرف خون کاهش داشته است.

وی ادامه داد: این کاهش برای سازمان نگران کننده نبود چرا که همیشه مؤظف هستیم 5 برابر بیشتر از میزا استاندارد فراورده های خونی را تأمین کنیم.

محمدی با اشاره به اینکه استان همدان افزون بر تأمین نیاز خود به سایر استان‌ها نیز ارسال واحدهای خونی داشته است عنوان کرد: از ابتدای سال تا کنون به استان های گیلان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان و تهران فراورده های خونی بسیاری را ارسال کرده‌ایم.

وی تصریح کرد: با شیوع ویروس کرونا از سال گذشته میزان مصارف خون در مراکز درمانی به علت تعطیل شدن جراحی های غیر ضروری و بسیاری دیگر از فعالیت ها کاهش یافته است و این در حالیست که قطعا با فروکش کردن بیماری ناشی از ویروس کووید-19 میزان مصرف مجدد افزایش می‌یابد.

مدیرکل سازمان انتقال خون استان همدان در پایان خاطرنشان کرد: در صورتی که در یکی از واحدهای خونی با کمبود مواجه شویم طبق یک فراخوان از اهداکنندگان مستمر دعوت به یاری و تأمین خون می‌کنیم.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن