اجتماعی

نصب 73 دوربین مداربسته در سطح شهر ملایر؛ تحولی در عرصه کنترل ترافیک

مسئول اداره مهندسی، کنترل و ایمنی ترافیک شهرداری ملایر از نصب 73 دوربین مداربسته طی سال های 96 تا 99 با اعتبار 17 میلیارد و 200 میلیون ریال خبر داد و گفت: ایجاد سیستم جامع پایش تصویری و تأسیس واحد مانیتورینگ در زمینه پیشگیری از وقوع تخلفات بسیارتأثیر گذار است.

مجید دماوندی در گفت و گو با پایگاه خبری همدان آنلاین، تصریح کرد: سیستم جامع پایش تصویری به عنوان ابزار کشف جرائم مختلف مورد بهره برداری دستگاه قضائی قرار دارد که از طریق استعلام امکان پذیر است و در خصوص دستگیری سارقین مورد استفاده قرار می گیرد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در راستای استفاده از کالای ایرانی به تازگی اقدام به خرید دوربین های بسیار پیشرفته کرده ایم که توسط شرکت های ایرانی تولید می شود و از نمونه مشابه خارجی به مراتب کارائی بیشتری دارد.

دماوندی با بیان اینکه این دوربین های در زمینه های مختلف دارای توانایی بالایی هستند، اظهارکرد: از جمله اقدامات این اداره می توان به اصلاح هندسی معابر اشاره کرد، همچنین با یک شرکت مشاور طرح و برنامه اقدام به عقد قرارداد نمودیم که در حال تهیه طرح جامع ترافیکی است و قطعا با عملیاتی شدن این طرح سبب روانسازی عبور و مرور در افق 10 ساله آتی شهر ملایر می شود.

مسئول اداره مهندسی، کنترل و ایمنی ترافیک شهرداری ملایر ادامه داد: نصب تابلوهای ترافیکی شامل اخطاری، اخباری و انتظامی در معابر و تقاطع های سطح شهر به تعداد 920 عدد و ترمیم و بهسازی تابلوهای ترافیکی در معابر و تقاطع های سطح شهر به تعداد 200عدد توسط این اداره صورت پذیرفت.

وی به اجرای گذرگاه ایمن عبور عابر پیاده (پاساژ عابر پیاده) به تعداد 9 عدد، ترمیم و بهسازی گذرگاه های ایمن عبور عابر پیاده (پاساژ عابر پیاده) به تعداد 19 عدد و نصب گل میخ‌های پلاستیکی، چدنی و آلومینیومی جداکننده در معابر دوطرفه با عرض کم، جزایر ترافیکی و نقاط حادثه خیز به تعداد 6700 عدد اشاره کرد.

دماوندی از نصب استوپر مستطیلی زرد رنگ در معابر اصلی و کمربندی های شهر به تعداد2550 عدد، اجرای خط کشی طولی در معابر اصلی سطح شهر به طول 85 کیلومتر، اجرای خط کشی دو جزیی سرعتکاه ها و گذرگاه های عرضی عبور عابر پیاده به میزان 2600متر مربع، رنگ آمیزی پایه تابلوهای ترافیکی قدیمی و فرسوده در سطح شهربه تعداد 200 عدد و رنگ آمیزی پایه چراغ‌های فرماندهی راهنمایی و رانندگی در تقاطع‌ها به تعداد 30 عدد خبر داد.

وی خاطرنشان کرد: اجرای 450 متر طول سرعتکاه استاندارد به منظئور آرامسازی ترافیک در معابر و تقاطع ها ، اجرای سرعتگیر پلاستیکی و لاستیکی جهت آرامسازی ترافیک در معابر سطح شهر به میزان 120 متر طول، نصب 4 دستگاه دوربین های ثبت تخلفات ترافیکی در بلوارهای خلیج فارس،حاج طوسی و جاده سلامت، نصب دوربین نظارتی درمیادین استقلال، تعاون، امام خمینی، امام حسین،کوثر، انقلاب، امیرکبیر، طالقانی، نیروی انتظامی، بهارستان، دکتربابک، مادر، چهارراه خیام،جاده گلوشجرد و بهشت هاجر صورت پذیرفت.

دمادندی از تهیه طرح های اصلاح هندسی در میادین و تقاطع های حادثه خیز شامل ورودی جاده گلوشجرد، میدان سپاه، میدان استاندارد، میدان جانبازان، دسترسی خیابان‌های شهید رضایی و فاطمیه به کریم خان زند، میدان مقبره سیف الدوله، ورودی روستای نامیله و تقاطع نوبهار و بام ملایر خبر داد و گفت: 750عدد چراغ چشم ببری(دفنی) به منظور آشکارسازی سرعتکاه ها و نقاط حادثه خیز در شب نصب شد.

مسئول اداره مهندسی، کنترل و ایمنی ترافیک شهرداری ملایر بیان کرد: نصب 700 عدد رفلکتور بلورین (چشم ببری) در معابر سطح شهر، نصب 60 عدد بشکه ایمنی جهت ایمن سازی جزایر میانی عبور عابر پیاده و نقاط حادثه خیز، نصب 1400 عدد استوانه ایمنی در جزایر ترافیکی و نقاط حادثه خیز، برگزاری 60 کلاس آموزشی در زمینه فرهنگ سازی ترافیک برای 2200 دانش آموز، نصب 10 عدد بنر درخصوص رعایت نکات ایمنی توسط موتورسیکلت سواران درسطح شهر و انجام مطالعات طرح جامع حمل و نقل و ترافیک شهر ملایر توسط مشاور ذیصلاح، از دیگر اقدامات راهبردی این واحد به شمار می رود.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن