اجتماعی

خلاقیت و پیگیری دهیاران؛ عامل توسعه و پیشرفت روستاه

ا

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما در کنار دهیاران و شوراهای روستایی برای پیگیری مشکلات قرار داریم،گفت: در روستاهایی که دهیاران پیگیر و خلاق دارد، امور روستا به نتیجه می‌رسد.

به گزارش پایگاه خبری همدان آنلاین،دکتر هادی بیگی نژاد دوشنبه ۹ فروردین ماه در جمع دهیاران شهرستان ملایر افزود: در صورت عدم پیگیری نمایندگان شورا و دهیاران و به صرف بیان مشکلات، چیزی حل نخواهد شد.

وی از دهیاران خواست تا موارد مورد نظر خود را با همکاری دفتر ارتباط مردمی وی و مسئول امور روستایی دفتر مورد به مورد و اداره به اداره پیگیری کنند تا کار ها به نتیجه برسد.

بیگی نژاد با اشاره به تجربیات گذشته،همه مشکلات را قابل حل دانست به شرط اینکه یک نفر پیگیری کننده داشته باشد.

نماینده مردم ملایر ضمن ارائه گزارشی خلاصه از اعتبارات اخذ شده در حوزه‌های برق، آب، راه و عمران روستایی، این اعتبارات را برای رفع همه مشکلات ناکافی دانست و خواستار خلاقیت دهیاران در درآمدزایی و جذب کمک های مردمی برای عمران و آبادی روستاها شد .

بیگی نژاد به موارد موفقی در این خصوص چون روستای جوزان و مالیچه اشاره کرد که این روستاها با کمک اهالی روستا پل روستا ساخته شده است.

در ادامه جمعی از دهیاران به بیان نظرات و دیدگاه های خود در زمینه مشکلات موجود و راه های توسعه روستاها پرداختند.

در این دیدار دهیاران روستاهای علوی،
دشتستان، بابلقانی، انوچ، قشلاق انوچ و انجیره،طجر سامن و مصلحان ،در رابطه با
لزوم رسیدگی به راه های روستایی،
مشکل چاه های آب و برداشت از آن ها، مشکلات موجود در جمع آوری و دفع بهداشتی زباله زباله های روستا، بازنگری طرح هادی، مشکلات اعتباری، اتمام مدرسه روستای انجیره و پل ورودی روستای قشلاق انوچ و مشکل ساخت و ساز های غیر مجاز،به بیان مطالبی پرداختند.

گفتنی است همچنین دکتر بیگی نژاد از روستای کهکدان بازدید کرد و در جمع مردم روستای کهکدان حضور یافت و از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات اهالی روستا قرار گرفت.

در این دیدار که با حضور شورا، دهیار و برخی از اهالی روستای کهکدان برگزار گردید، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی قول همکاری و پیگیری برخی از مشکلات مطرح شده را دادند و قرار شد با پیگیری دهیاری و با همراهی مسئول امور روستایی دفتر ارتباط مردمی دکتر بیگی نژاد، تک تک موارد مطروحه از ادارات مربوطه پیگیری شود.

روستای کهکدان روستایی بزرگ با جمعیتی بیش از 2500 نفر در بخش سامن و مسیر ملایر به بروجرد،در فاصله 20 کیلومتری از ملایر واقع شده است.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن