اجتماعیسلامت و پزشکی

سیزده بدر به سبک کرونا در خانه!

امسال نیز سایه منحوس «کرونا» بر تمام ابعاد زندگی بشریت سنگینی میکند و در ایران نیز علی رغم هشدارهای ستاد مقابله با کرونا،همچنان مردم سرگرم دید و بازدید و سفر هستند.

به گزارش پایگاه خبری همدان آنلاین، موج چهارم کرونا در کشور آغاز شده و ما با شمار رو به رشد مبتلایان ،آمار مرگ و میر و تغییر رنگ‌بندی وضعیت شهرها مواجه شده ایم.

«سیزده بدر » یا همان روز طبیعت و دورهمی های خانوادگی هشدار جدی دیگری برای روند رو به رشد آمار بیماران کرونایی در کشور است.

فرمانده انتظامي شهرستان ملاير در این رابطه از اجراي محدوديت هاي لازم بر اساس مصوبات ستاد مديريت بيماري کرونا در روز 13 فروردين در شهرستان ملاير خبر داد.

سرهنگ محمد باقر سلگي افزود: با توجه به روند صعودي ابتلا به بيماري کرونا در شهرهاي کشور ، برابر تصميم هاي اتخاذ شده در ستاد ملي مديريت بيماري کرونا٬ دورهمي و تجمع در بوستان ها و فضاي سبز در روز طبيعت(13فروردين)ممنوع است و پليس هم برابر همين مصوبات اقدام به اعمال محدوديت ها خواهد کرد.

فرمانده انتظامي ملاير گفت: اعمال قانون و کنترل توسط مامورين پليس راهور و پليس راه شهرستان انجام مي‌شود و خودروهاي با پلاک هاي غيربومي که از مبدا شهرستان هاي با وضعيت نارنجي و قرمز وارد شهرستان ملاير شده اند 5 ميليون ريالي جريمه می شوند.

اين مقام مسئول با اشاره به لزوم همکاري حداکثري شهروندان با مدافعان امنيت و سلامت در تأمين سلامت عمومي جامعه و جلوگيري از هرگونه تردد بدون مجوز قانوني ، افزود: همشهريان در صورت ضرورت مسافرت با رعايت قوانين و مقررات راهنمايي و رانندگي ضامن سلامت خود و سايرين باشند و از رانندگان وانت بار ها خواست از جابجايي مسافر در قسمت بار اکيداً خودداري کنند تا شاهد حوادث ناگوار رانندگي نباشيم.

شهردار ملایر نیز گفت: با توجه به توصیه های مکرر وزارت بهداشت در خصوص قطع زنجیره انسانی انتشار ویروس کرونا و پیرو مصوبه ستاد مدیریت کرونا شهرستان ملایر، کلیه بوستان ها و تفرجگاه های سطح شهر تا اطلاع ثانوی تعطیل بوده و تردد در این اماکن ممنوع است.

حسین بابائی اظهار کرد: در روز ۱۳ فروردین ماه تمامی مسیرهای منتهی به بوستان ها مسدود و از ورود شهروندان به داخل بوستان ها ممانعت به عمل می آید.

وی تصریح کرد: از همشهریان خواهشمندیم روز ۱۳ فروردین را در کنار خانواده و در خانه بمانند.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن