اقتصادی

ترس از بیکاری صدای کارگران را خاموش می‌کند

رئیس خانه کارگر همدان با اشاره به اینکه کارگر مظلوم‌ترین قشر جامعه است گفت: دستمزد فعلی کارگر 40 درصد از مزد واقعی در مقایسه با تورم فاصله دارد.

چنگیز اصلانی در گفت‌وگو با پایگاه خبری همدان‌آنلاین، اظهار کرد: دستمزدی که هر سال برابر ماده 41 قانون کار که بر اساس نرخ رشد تورم توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی اعلام می‌شود  و مرکز شورای عالی کار مکلف است تا پایان سال جاری برای سال آینده دستمزد نیروی مولد کار را تعیین کند.

وی ادامه داد: در روز کارگر هر کارگر ایرانی حق اعتراض به دستمزد و حقوق ناچیز خود دارد که ترس از بیکار شدن آنها را به سکوت وادار کرده است و این در حالیست که پایه‌ی حقوق یک کارگر مجرد در این وضعیت اقتصادی نابسامان 2 میلیون و 655 هزار تومان است.

اصلانی با بیان اینکه تمام مزایا و خدماتی که یک کارگر، مجاز به دریافت آن است 3 میلیون 695 هزار تومان می‌شود افزود: با این مقدار از حقوق، یک کارگر ایرانی در کدام شهر و روستا می‌تواند نیازهای اولیه خود از جمله مسکن را فراهم کند.

وی عنوان کرد: مجلس انقلابی شورای اسلامی که اعتقاد دارد هیچ مسلمانی نباید گرسنه بماند باید فکری به حال یک کارگر ایرانی که به سختی معیشت خود را می‌گذراند داشته باشد.

اصلانی مطرح کرد: مزد 176 ساعت کار و تلاش بی وقفه‌ی یک کارگر برای اداره امور زندگی و فراهم کردن نیازهای اولیه کافی نیست و متأسفانه کارگر قشر فراموش شده‌ی این جامعه است.

رئیس خانه کارگر همدان در پایان یادآورشد: قانونی که برای حمایت از قشر کارگر در قانون کار وضع شده است بسیار خوب و مفید بوده اما اینکه این قانون هیچوقت به درستی انجام نشده جای بحث دارد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن