اجتماعی

دومین “خانه هلال خبرنگاران” کشور در ملایر افتتاح شد

امروز همزمان با روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر، با حضور علی سنجربگی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان، دومین “خانه هلال خبرنگاران” کشور در سرای اهل قلم، واقع در میدان زندیه ملایر افتتاح شد و با افتتاح این خانه، ملایر دومین شهرستان در کشور است که دارای ” خانه هلال خبرنگاران” شد.

به گزارش پایگاه خبری همدان آنلاین، سرپرست جمعیت هلال احمر ملایر صبح دوشنبه، 20 اردیبهشت ماه در حاشیه این مراسم، گفت: تنها خانه هلال خبرنگاران مربوط به استان یزد است و ملایر نخستین شهرستان در کشور به شمار می رود که داری ” خانه هلال خبرنگاران” شد.

شهاب عظیمی افزود: افتتاح نمایشگاه هنرهای تجسمی، بهره برداری از خانه هلال محله کم برخوردار واقع در خیابان شهید ولی بخشی(سرجو)، افتتاح خانه هلال ازناو، سرکشی به خانواده نجاتگر فقید “عرفانیان” و شروع عملیات خاک‌برداری پایگاه آورزمان، بخشی از برنامه های گرامیداشت روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر در ملایر است.

وی در ادامه به وجود ۳۳ خانه هلال در سطح روستاهای شهرستان ملایر اشاره و اظهار کرد: به مناسبت روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر۱۰ خانه هلال در روستاها افتتاح می شود، همچنین با افتتاح دو خانه هلال در سطح شهرستان، در مجموع ۴۵ خانه هلال در سطح این شهرستان فعالیت خواهند داشت.

عظیمی یادآورشد: خانه های هلال با هدف شناسایی ظرفیت ها و مشکلات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی محلات و شناسایی بافت های فرسوده و کمک به بازسازی آنها با مساعدت ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، شهرداری، بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) در مناطق کم برخوردار ایجاد می شود.

سرپرست جمعیت هلال احمر ملایر بیان کرد: برخلاف خانه های هلال روستایی، آموزش های امدادی در خانه های هلال سطح شهر در اولویت دوم قرار می گیرد و با توجه به نقش مؤثر اهالی محله در مدیریت بحران و امدادرسانی در زمان وقوع حوادث غیرمترقبه، آموزش اهالی با هدف افزایش بازدهی در زمان بحران در خانه های هلال صورت می پذیرد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن