اجتماعیسلامت و پزشکی

کنترل شرایط جسمانی داوطلبین تزریق واکسن ایرانی_کوبایی تا 6 ماه آینده

رئیس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا استان همدان از آغاز مجدد  فازسوم کارآزمایی بالینی واکسن کرونا محصول مشترک انستیتو فیلای کوبا و انیستیتو پاستور ایران از چهار هفته دیگر خبرداد.

سید جلال بطحایی در گفت‌وگو با پایگاه خبری همدان آنلاین، با اشاره به اتمام مرحله اول این کارآزمایی از روز گذشته، مطرح کرد: روز گذشته با تزریق واکسن ایرانی_کوبایی به 3 هزار داوطلب همدانی، نخستین مرحله از این کارآزمایی به اتمام رسید؛ لازم به ذکر است زمان بعدی تزریق واکسن به داوطلبینی که در مرحله نخست شرکت کرده‌اند، 4 هفته دیگر است.

وی با بیان اینکه شرایط جسمانی داوطلبین تا 6 ماه دیگر نیز کنترل می‌شود، عنوان کرد: درحال حاضر حال جسمانی تمام داوطلبین مساعد بوده و هیچ‌گونه علائم خاص و غیرمنتظره‌ای را شاهد نبوده‌ایم؛ لازم به ذکر است پس از تزریق مرحله دوم این واکسن، شرایط جسمانی داوطلبین تا 6 ماه دیگر نیز رصد می‌شود.

بطحایی ادامه داد: استان همدان درکنار هفت استان دیگر تنها مجری کارآزمایی بالینی واکسن ایرانی_کوبایی است و از این رو هیچ دخالتی در روند ساخت و یا نتایج پایانی این پژوهش ندارد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن