سلامت و پزشکی

با کمبود شدید شیرخشک مواجه نیستیم

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی همدان مشکل توزیع شیرخشک در داروخانه‌ها را مربوط به کل کشور دانست.

ایرج خدادادی در گفت‌وگو با پایگاه خبری همدان‌آنلاین، با اشاره به توزیع کم و گاها کمبود شیرخشک در داروخانه‌های برخی از استان‌های کشور، مطرح کرد: متاسفانه این مشکل به صورت کشوری وجود دارد؛ درحال حاضر استان همدان شرایط مساعد تری را نسبت به سایر مناطق کشور دارد.

وی با بیان اینکه عمده مواد اولیه تولید شیر خشک وارداتی است، عنوان کرد: هنوز این مسئله همانند ماه‌های گذشته تبدیل به معضل نشده است اما باید گفت که تحریم‌ها بر ورود مواد اولیه تولید اثر مستقیم داشته و در صورت تداورم این روند احتمال دارد تا 4 ماه آینده شاهد کمبود کشوری شیرخشک در داروخانه‌ها باشیم.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی همدان در رابطه با وضعیت توزیع انسولین نیز گفت: تنها اقدام بسیار مناسب و تحسین برانگیز وزارت بهداشت و به طبع آن دانشگاه علوم پزشکی همدان، توزیع انسولین در سامانه تی تک است؛ باتوجه به ثبت اطلاعات تمامی بیماران نیازمند به دریافت انسولین در استان‌ها، این سامانه توانایی رصد بیماران را اشته و به هنگام نیاز در صورت واردات انسولین نسبت به توزیع آن بین بیماران نیازمند اقدام می‌کند.

خدادادی ادامه داد: از این رو دیگر شاهد خروج گران ترین داروی وارداتی( انسولین) از چرخه بیماران نیازمند و مواجه شدن با بازار سیاه آن نیستیم.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن