اجتماعیسیاسی

هرگونه تجمع انتخاباتی در فضای سربسته ممنوع است

فرماندار و رئیس هیات اجرایی انتخابات شهرستان ملایر گفت: ملایر آماده برگزاری انتخاباتی پرشور، سالم، قانونمند است و تمام هم و غم مجریان برگزاری انتخابات در این شهرستان رعایت مر قانون؛ بی طرفی کامل و تشویق مردم برای حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رای است.

به گزارش پایگاه خبری همدان آنلاین، قدرت الله ولدی عصر شنبه 8 خرداد ماه، در جلسه ستاد انتخابات که با حضور بخشداران تابعه و مسئولین کمیته های زیرمجموعه ستاد انتخابات شهرستان برگزار شد،افزود: تعدد ایجاد ستاد انتخاباتی ریاست جمهوری خارج از رینگ مرکزی شهر بالامانع است و غیر از شهر ملایر در هر نقطه ای ایجاد ستاد انتخاباتی مانعی ندارد.

وی اظهار کرد: برای شوراهای اسلامی شهر نیز هر داوطلب شورای اسلامی شهر بر اساس منطقه شهرداری، مجاز به برپایی یک ستاد انتخاباتی بوده و تعدد ستاد برای شوراهای اسلامی شهر ممنوع است.

ولدی ادامه داد: 50 نقطه برای تبلیغات داوطلبان شوراهای اسلامی شهر پیش بینی شده که با همکاری و هماهنگی شهرداری ملایر، در موعد قانونی تبلیغات بنرهای متحدالشکلی در این نقاط نصب خواهد شد.

این مقام مسئول گفت: از تمامی ظرفیت دستگاههای اجرایی برای برگزاری انتخابات استفاده می شود و هر اداره و ارگانی موظف است نیروها، امکانات و خودروهای مورد نیاز را در اختیار ستاد انتخابات شهرستان و بخشهای تابعه قرار دهد.

وی بیان کرد: نمایندگان فرماندار و بخشداران که برای شعب اخذ رای انتخاب می شوند، باید متعهد، شجاع، کاردان و مسلط به امور و متدین باشند و ضمن اطلاع کامل از قانون انتخابات و حفظ بی طرفی کامل، مر قانون را به نحو احسن رعایت کنند.

فرماندار ملایر تصریح کرد: بخشداران موظف هستند اخبار ، اطلاعات و فعالیت ستادهای تبلیغاتی را در سطح بخشهای تابعه رصد و نسبت به مستندسازی فعالیت های خود اقدام کنند.

ولدی افزود: هرگونه توهین به دولت و داوطلبان سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و همچنین توهین به مقدسات ممنوع است و با متخلفان به شدت برخورد می شود.

وی خاطرنشان کرد: بخشداران بخش های تابعه ملایر وظایف محوله خود را همچون ارائه گزارش فعالیت ها و اقدامات انجام شده به کمیته اطلاع رسانی، رصد گزارش های تخلفاتی انتخابات در سطح بخشها، نظارت و بازدید از آمادگی شعب اخذ رای، حفاظت از صندوقها، تامین و تجهیز نیروها و خودروهای مورد نیاز و تعرفه های اخذ رای و صرفه جویی در هزینه ها را با دقت نظر انجام دهند.

وی با بیان اینکه با توجه به شیوع ویروس کرونا، اولویت مهم ما و تمامی مجریان برگزاری انتخابات در این شهرستان حفظ سلامت مردم است،گفت: هرگونه تجمع انتخاباتی در فضای سربسته ممنوع است و هرگونه فعالیت و تجمعی در فضای باز نیز باید طبق مصوبات ستاد ملی مدیریت کرونا انجام شود.

رئیس هیات اجرایی انتخابات ملایر دستورالعمل‌های بهداشتی انتخابات 28 خردادماه را طبق مصوبه
هفتادمین جلسه ستاد ملی کرونا اعلام کرد و افزود: برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر انتخابات و انعکاس بیشتر برنامه‌های هر یک از نامزدها و مشارکت حداکثری در سایه حفظ سلامت اجتماعی، رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی با توجه به طرح مدیریت هوشمند برای تمامی افراد مرتبط با انتخابات الزامی است.

ولدی اظهار کرد: هرگونه تجمع انتخاباتی، مراسم سخنرانی، گفتگو و مناظره در مکان‌های سربسته از قبیل مساجد، سالن‌های اجتماعات، تالارهای پذیرایی و سالن‌های ورزشی ممنوع است.

وی تأکید کرد: برگزاری تجمع انتخاباتی و سخنرانی نامزدها در فضای باز مانند استادیوم روباز، فضای باز مدارس و مراکز آموزش عالی و سایر مراکز مربوط به سازمان‌ها مطابق با شیوه‌نامه بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با رعایت موارد زیربلامانع است

وی با اشاره به اینکه رعایت فاصله مناسب بر اساس هشت مترمربع فضای باز برای یک نفر
رعایت سقف شرکت کنندگان به میزان حداکثر 30 درصد ظرفیت فضای در نظر گرفته شده،افزود:کلیه شرکت کنندگان و برگزارکنندگان ملزم به استفاده از ماسک هستند.

فرماندار ملایر با بیان اینکه مسئولین مراسم باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند که قبل و بعد از مراسم در درب ورودی و خروجی تجمع به وجود نیاید، خاطرنشان کرد: باید زمان برگزاری مراسم حداکثر برای 2 ساعت برنامه ریزی شود.

ولدی با بیان اینکه رعایت کلیه دستورالعمل‌های بهداشتی ابلاغ شده در خصوص تجمعات الزامی است،گفت: هرگونه تجمع در محیط‌های بسته ممنوع است، در صورت ضرورت تشکیل جلسات داخلی ستادها در فضای بسته، با رعایت کامل طرح مدیریت هوشمند (رنگ‌بندی شهرها) و رعایت محدودیت حداکثر 15 نفر برای شهرهای با وضعیت قرمز، 20 نفر برای شهرهای با وضعیت نارنجی و 30 نفر برای شهرهای با وضعیت زرد بلامانع است.

وی یادآور شد: مراسم استقبال از کاندیداها، راه‌اندازی کارناوال‌های تبلیغاتی و موارد مشابه مطلقا ممنوع است.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن