اجتماعیسلامت و پزشکی

تزریق ۱۰ هزار دوز واکسن کرونا در ملایر

مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر گفت: در حال حاضر ۱۰ هزار دوز واکسن کرونا در این شهرستان تزریق شده است و امیدواریم با شروع تزریق واکسن ایرانی، تمام جمعیت این شهرستان واکسینه شده و تا سه ماه آینده کشور علیه ویروس کرونا بیمه شود.

دکتر محسن ترکاشوند در گفت و گو با پایگاه خبری همدان آنلاین، با بیان اینکه در حال حاضر سالمندان بالای ۷۰ سال در حال تزریق واکسن کرونا هستند، افزود: به زودی واکسیناسیون افراد بالای ۶۵ سال را در روستاها آغاز می شود و امیدواریم تا سه ماه آینده تمامی افراد در معرض خطر، جامعه هدف، بیماران خاص و گروه‌هایی که طبق اعلام وزارت بهداشت و درمان در نوبت واکسیناسیون هستند، واکسینه شوند.

وی ادامه داد: هم اکنون با راه‌اندازی پایگاه‌های تجمیعی واکسیناسیون، فرصتی برای شهروندان فراهم شده تا کسانی که تمایل به تزریق واکسن در فضای عمومی ندارند، تزریق واکسن خود را به صورت خودرویی در این مراکز انجام دهند که در این راستا یکی از مراکز خودرویی ملایر در دانشگاه آزاد اسلامی واقع در جاده سلامت است.

ترکاشوند اظهار کرد: علاوه بر پایگاه‌های تجمیعی، در تمامی مراکز خدمات جامع سلامت در روستاها و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر این شهرستان طرح واکسیناسیون کرونا انجام می‌شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر خاطرنشان کرد: به تازگی با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر چهارمین پایگاه خودرویی واکسیناسیون در این شهر راه‌اندازی شد و به زودی پنجمین پایگاه نیز در باشگاه کارگران ملایر فعالیت خود را آغاز می‌ کند.

وی با تقدیر از زحمات شبانه روزی کادر درمان، تصریح کرد: اگرچه روند ابتلا و بستری بیماران کرونا در این شهرستان کاهشی شده، اما این وضعیت شکننده است و مردم باید حساسیت بالایی نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی، زدن ماسک و پرهیز از هرگونه تجمع و دورهمی داشته باشند.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن