اقتصادی

تعامل صنعت و دانشگاه در مدیریت مصرف برق ملایر/جمع آوری 224 ماینر غیرمجاز

مدیر توزیع نیروی برق شهرستان ملایر با اشاره به اینکه خاموشی ها رخ داده بنابر اقتضای شرایط پیش آمد، گفت: برق، پاک ترین انرژی و زیرساخت کل دنیا محسوب می شود.

به گزارش پایگاه خبری همدان آنلاین، رضا شیردره ظهر سه شنبه 11 خرداد ماه در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه افزایش دما در سال جاری، ورود زودهنگام بارهای کشاورزی و استفاده از چاه های برقی در کشاورزی زودتر از موعد مقرر، کمبود بارش های فصلی،کاهش ذخایر آب پشت سدها و فعالیت بیت کوین ها و دستگاه های ماینر غیرمجاز در زمینه تولید رمز ارزها، عامل اصلی خاموشی های اخیربود.

وی با اشاره به اینکه امسال با رشد چشمگیر مصرف برق مواجه شدیم، ادامه داد: ما در سطح شهرستان ملایر هیچگونه مجوزی برای فعالیت دستگاه های ماینر نداریم، بنابراین در صورت مشاهد و اطلاع از فعالیت غیرقانونی دستگاه های ماینر، با همکاری دستگاه های امنیتی، انتظامی و مراجع قضائی مطابق قانون با متخلفان برخورد می شود.

شیردره با بیان اینکه از سال گذشته تاکنون 224 دستگاه ماینر غیرمجاز از 10 محل کشف، جمع آوری و تحویل مراجع قضائی شد، گفت: طبق مقرارت و ضوابط موجود به افرادی که فعالیت و مکان دستگاه های غیرمجاز استخراج رمز ارزها را به ما گزارش بدهند، پاداش تعلق می گیرد.

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود از عقد قرارداد طرح های پاسخگویی بار فی مابین مدریت توزیع نیروی برق و دانشگاه ملایر خبر داد و افزود: به منظور جلب مشارکت مشترکین در حوزه مدیریت مصرف برق برای نخستین بار ارتباط تنگاتنگی بین صنعت و دانشگاه رقم خورده و با 1550 مشترک قرارداد همکاری منعقد کردیم.

وی با بیان اینکه در این راستا طرح های تشویقی برای مشترکین قانونمند و کم مصرف که با ما همکاری می کنند در نظر گرفتیم، توضیح داد: این طرح از 15 خرداد ماه آغاز شده و تا 15 شهریور ماه ادامه دارد.

مدیر توزیع نیروی برق ملایر با اشاره به اینکه عملکرد و میزان مصرف انرژِی برق 1550 مشترکی که با ما قرارداد بسته اند به صورت روزانه بررسی و پایش می شود، اظهارکرد: در سال جاری 5 مانور عملیاتی و جهادی در راستای مدیریت مصرف برق برگزار کردیم.

شیردره در زمینه اقدامات انجام شده این مدیریت در بحث کنترل خاموشی ها و مدیریت مصرف برق در سال جاری، بیان کرد: گشت ها و اکیپ های ما با همکاری بسیج به صورت روزانه و شبانه از مشترکین و ادارات بازدید دارند، همچنین میزان مصرف برق در دستگاه های اجرائی به طور مستمر بررسی می شود.

این مقام مسئول از نصب بنر اطلاع رسانی در ادارات و سطح شهر، اعلام برنامه خاموشی در فضای مجازی و کلیه رسانه های سطح شهرستان، جلب مشارکت مراکز صنعتی و معادن ملایر و … در این زمینه خبر داد.

وی با بیان اینکه در بحث خاموشی ها میز خدمت به منظور پاسخگویی به ارباب رجوع ها مقابل درب وروردی اداره دایر شده است، گفت: سیستم هوشمند پاسخگویی 121 که یک سامانه پیشرفته استانی است به طور اتوماتیک در طول شبانه روز فعال بوده و نحوه پاسخگویی به مشترکین توسط مرکز دیسپاچینگ استانی رصد می شود.

شیردره در ادامه با اشاره به اینکه در حال حاضر 130 هزار مشترک در سطح شهرستان داریم، افزود: پیک بار ما در طول روز ساعات 12 تا 18 و در شب ساعات 20 تا 24 است، بنابراین تأکید می شود مشترکین با کاهش و مدیریت مصرف برق، با ما همکاری کنند، همچنین انتظار داریم در ساعات اوج مصرف چراغ ها و لامپ های اضافی خاموش شده و از وسایل الکتریکی پر مصرف مثل ماشین لباس شوئی، جاروی برق، اتو و کولر استفاده نشود.

مدیر توزیع نیروی برق ملایر با اشاره به اینکه در این شرایط نیازمند همکاری کشاورزان ، منازل، صنایع و کارخانجات در زمینه مدیریت و مصرف بهینه برق هستیم، اظهارکرد: طبق بررسی های به عمل آمده میزان مصرف انرژی برق در شهرستان ملایر طی 2 ماهه ابتدای امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل، 18 درصد رشد داشته است.

وی با تأکید بر اینکه تنها راهکار کاهش خاموشی ها و ایجاد تعادل و توازن بین تولید و مصرف، مدیریت مصرف انرژی برق است، گفت: نهایت تلاش ما تأمین برق مشترکین و مدیریت وضع موجود است.

اجرای طرح ” نظام آراستگی 5S ” در مدیریت برق ملایر

مدیر توزیع نیروی برق ملایر در بخش دیگری از سخنان خود از اجرای طرح نظام آراستگی 5S در این مدیریت خبر داد و گفت: طبق تحقیقات انجام شده اگر فردی با خستگی محیط کار خود را آشفته رها کند، فردا صبح زمانی که باز می گردد و این محیط را می بیند، خستگی دیروز دوباره در بدنش پدید می آید، این موضوع اهمیت نظام آراستگی در سازمان ها را نشان میدهد که چه مقدار می تواند در بهره وری و افزایش آن موثر باشد.

شیردره خاطرنشان کرد: این نظام نخستین بار توسط ژاپنی ها به اجرا در آمد و نام این نظام هم تشکیل شده از ۵ کلمه که ابتدای آنها با S آغاز می شود و شامل ساماندهی، پاکیزه سازی، نظم و ترتیب، استانداردسازی و انضباط است.

وی با بیان اینکه 5S، پیش شرط اجرای موفقیت آمیز سایر سیستم ها و مدل ها بوده و مزیت آن این است که در همه جا قابل پیاده سازی است، گفت: کمیته استانی 5S تشکیل شده و در ملایر نیز هر 6 ماه یک بار عملکرد کلیه کارکنان این اداره بررسی و در نحوه ارزشیابی کارکنان لحاظ می شود.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن