اقتصادی

حساسیت شدید دادستان به مسئله فاضلاب همدان

معاون بهره‌برداری و توسعه فاضلاب شرکت آب‌وفاضلاب استان همدان با اشاره به عدم تکمیل شبکه فاضلاب استان، گفت: تکمیل این شبکه نیازمند  400 میلیارد تومان اعتبار است.

فرهاد بختیاری‌فر در گفت‌وگو با پایگاه خبری همدان‌آنلاین، با بیان اینکه پاکسازی رودخانه‌ها از فاضلاب نیازمند تکمیل صد درصدی پروژه شبکه فاضلاب است، اظهار کرد: تکمیل این پروژه نیازمند هزینه بسیار زیادی (400 میلیارد تومان) است که تامین کامل آن مدت زمان زیادی را به خود اختصاص خواهد داد؛ شایان ذکر است، مسئولان ارشد استانی به همراه نمایندگان مردم در مجلس، به دنبال جذب سرمایه گذار برای تکمیل شبکه فاضلاب استان هستند.

وی با تاکید براینکه در صورت حضور سرمایه گذار، برنامه‌ریزی و فعالیت 30 ساله در مدت زمان تنها 4 سال صورت خواهد پذیرفت، تصریح کرد: درحال حاضر اهداف اصلی آبفا، تخصیص اعتبار برای ساخت و گسترش تصفیه خانه و تکمیل شبکه فاضلاب است؛ لازم به ذکر است چند سالی است که 40 تا 50 درصد از اعتبارات سالانه این شرکت(6 میلیارد تومان اعتبار) برای گسترش و تکمیل تصفیه خانه اختصاص یافته که امید است تا تیرماه سال‌جاری به بهره‌برداری برسد.

معاون بهره‌برداری و توسعه فاضلاب شرکت آب‌وفاضلاب استان همدان با بیان اینکه از زمان تاسیس تصفیه‌خانه در سال 81 تا کنون، شاهد افزایش حجم ورودی هزار لیتر فاضلاب در ثانیه به این مکان هستیم، مطرح کرد: این بدان معنی است که آبفا در این مدت توانسته سالیانه بخش قابل توجهی از فاضلاب‌های موجود در رودخانه‌ها را به سمت تصفیه‌خانه هدایت کند.

وی ادامه داد: تاکنون تنها نیمی از شبکه فاضلاب در استان تکمیل شده و درصد باقی مانده نیز درحال اجرا است.

معاون بهره‌برداری و توسعه فاضلاب شرکت آب‌وفاضلاب استان همدان با اشاره به حساسیت شدید دادستان به مسئله فاضلاب استان و نظارت بر اقدامات مربوطه، عنوان کرد: در کارگروه‌های مربوطه بارها دادستان دستورات مربوطه را در رابطه با تعیین و تکلیف شبکه فاضلاب و نظارت بر مسائل مربوط به عدم تکمیل این شبکه به آبفا و سایر دستگه‌های متولی ارسال کرده است.

بختیاری‌فر با تاکید براینکه بحث اجرایی و نظارت بر عملکرد کشاورزان در راستای آبیاری محصولات خود با فاضلاب ربطی به حوزه آبفا ندارد، مطرح کرد: تنها مسئله مربوط به آبفا، پاکسازی رودخانه‌ها از فاضلاب از بخش بالا دست است؛ نظارت بر عملکرد این قبیل از کشاورزان در حیطه وظایف دانشگاه علوم پزشکی و جهادکشاورزی است.

 .

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن