اجتماعی

عملکرد ضعیف مدیریت شهری در حوزه محیط‌زیست

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان ضمن انتقاد از عملکرد شورای اسلامی شهر همدان در حوزه محیط‌زیست شهری گفت: متاسفانه مدیریت شهری همدان علی‌رغم وظیفه بسیار جدی خود در این حوزه، عملکرد مطلوبی را ارائه نکرده است.

به گزارش پایگاه خبری همدان‌آنلاین، محسن جعفری نژاد بسطامی در جمع اصحاب رسانه، با بیان اینکه متاسفانه شورای شهر اسلامی همدان در این مدت تنها معترض بوده و در بسیاری از موارد پاسخگوی جدی نبوده است، مطرح کرد: مهم‌ترین وظیفه شورای شهر مدیریت مبتنی بر شهر سبز پایدار در غالب عمل است؛ لازم به ذکر است مدت زمانی تقریبا ۲ ساله از آخرین دیدار جدی و این سازمان با شورای شهر می‌گذرد و در این مدت هیچ‌گونه ارتباط و جلسه‌ای در رابطه با معضلات محیط‌زیست شهری شکل نگرفته است.

وی با تاکید بر اینکه میانگین و سرانه تولید زباله در استان نسبت به سایر مناطق کشور آمار بالایی را شامل می‌شود، تصریح کرد: درحال حاضر نمی‌توانیم بگوییم که در کل کشور عملکرد مطلوبی را تحت عنوان مدیریت پسماند داشته ایم؛ متاسفانه در مدیریت پسماند به‌ویژه پسماند روستایی از زمان عقب هستیم.

جعفری نژاد بسطامی در رابطه با خطرات موجود محیط‌زیستی در کشور، اظهار کرد: اکنون به این نتیجه رسیده‌ایم که پس از ۵۰ سال حفاظت از محیط‌زیست نیازمند بازنگری در نحوه مدیریتی خود هستیم؛ لازم به ذکر است خیلی از شعار و نهضت‌های چندسال اخیر باعث آسیب رسیدن به محیط‌زیست شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان با تاکید براینکه با نهضت سد سازی مخالف بوده و نباید دیگر این نهضت ادامه پیدا کند، گفت: متاسفانه برخی از نهضت‌ها همچون خودکفایی در تولید گندم در کنار اثرات مثبت خود، ضررهای غیرقابل جبرانی را برای محیط‌زیست کشور به همراه داشته است؛ هر ایده و عملکرد در مکان و زمان مناسب خود قابل تکریم است اما در حال حاضر نباید شعاری مدیریت کنیم.وی با اشاره به اینکه حال محیط‌زیست خوب نیست، خاطرنشان کرد: شرایط و حال بد محیط‌زیست کشور در استان همدان نیز به دو دلیل چرای بیش از حد دام و حضور افرودسواران شکننده است.

جعفری نژادبسطامی ادامه داد: باتوجه به این وضعیت شکننده استان اگر مدیریت مناسبی را نداشته باشیم احتمال دارد همدان هم همانند سایر کلانشهرهای کشور مانند تهران و اصفهان دچار مشکلات و معضلات جدی تری شود.

درحال تکمیل…

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن