سلامت و پزشکی

اهدای خون تو، تداوم تپش قلب‌هاست

مدیر کل سازمان انتقال خون استان همدان در روز جهانی اهدای خون با اشاره به اینکه همدان در تأمین نیاز فراورده‌های خونی همیشه موفق بوده است گفت: تنها نگرانی سازمان تهیه و نگهداری پلاکت است.

دکتر افشین محمدی در گفت‌وگو با پایگاه خبری همدان‌آنلاین، مطرح کرد: وضعیت همدان در اهدای خون مناسب بوده به طوریکه در سال گذشته 5 هزار و 70 واحد به استان‌های گیلان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، تهران و خوزستان ارسال شده است.

وی ادامه داد: همچنین در سه ماه ابتدای سال جاری و در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته نیز آمار اهدای خون 7 درصد افزایش داشته و تا کنون بالغ بر 700 واحد خون به استان‌های تهران، گیلان و سیستان و بلوچستان ارسال شده است.

محمدی با بیان اینکه افزایش اهدای خون در سه ماه ابتدای سال به علت آگاهی مردم و کاهش ترس آنها از ابتلا به کرونا است عنوان کرد: کرونا هیچ منافاتی با خون ندارد.

وی تنها نگرانی سازمان را تأمین و نگهداری پلاکت دانست و توضیح داد: پلاکت به علت عمر کم که تنها 3 روز است شرایط نگهداری به مدت طولانی را ندارد و تنها نگرانی سازمان‌ها در سطح کشور تهیه این فراورده است.

محمدی  تصریح کرد: پلاکت در نوع منفی خون به سختی تهیه می‌شود که گاهی اوقات در طی تماس تلفنی از اهداکنندگان می‌خواهیم برای تأمین این فراورده به سازمان مراجعه کنند.

مدیرکل سازمان انتقال خون استان همدان در پایان ضمن تقدیر و تشکر از همکاری شهروندان همدانی برای اهدای خون شعار روز جهانی این اقدام را “اهدای خون تو، تداوم تپش قلبهاست” اعلام کرد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن